Приказ основних података о документу

dc.creatorPantović, Ksenija
dc.creatorKavran, Jasna
dc.creatorBogunović, Maša
dc.creatorNikolić, Nevena
dc.date.accessioned2023-12-28T13:29:50Z
dc.date.available2023-12-28T13:29:50Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://raf.arh.bg.ac.rs/handle/123456789/1925
dc.description.abstractKoncept -- Kombinovani pristup -- Unifikacija/Autentičnost Glavni pristup koncipiranju dizajna i oblikovanja metro stanica bio je pristup stvaranja novog brenda koji će biti autentičan i prepoznatljiv, ali u svemu dostupan i prijatan korisniku. Dizajn je jednostavan, čistih linija i formi, izvedenih iz istorijskog konteksta kao i materijala iz prirode. Uz dodatak savremenih tehnologija koje olakšavaju kretanje i korišćenje svih zona, ostvarena je ekonomičnost u realizaciji, kao i ekonomičnost i ušteda vremena. Svaka od stanica prepoznatljiva je kao obeležje lokacije na kojoj se nalazi, dok se korišćeni elementi interponiraju i sistematski uklapaju medjusobno na svakoj od stanica, što čini koncept i prepoznatljiv brend Metro Beograd. Unifikacija je jedna od osnovnih karakteristika, kao i racionalizacija i lakoća eksploatacije. Gradski kontekst i okruženje, projektovanje objekta sa dodatnim sadržajima, kao i formiranje paviljona ili nadstrešnice, glavni je izazov u kreiranju autentičnosti svake stanice. Ovi karakteristični prostori, bilo da su objekti ili nadstrešnice, orjentisani su tako da su pristupi omogućeni iz zona sa najvećom frekvencijom kretanja i uočljivi sa svih pozicija trga. Pristup je omogućen i osobama sa invaliditetom, podjednako kao i svim ostalim korisnicima, što daje dodatni akcenat na važnost signalizacije stanica, koja je obuhvaćena ovim konkursnim rešenjem. Ventilacioni i drugi šahtovi nalaze se u okviru javnih zelenih površina, ali ne ugrožavaju nivo dizajna niti bezbednost korisnika prostora, obogaćeni su vegetacijom i doprinose skladu celokupnog načina uredjenja partera i zelenih površina. Značajno je napomenuti da ovakvim rešenjem i karakterom koje stvaraju, doprinose očuvanju veoma značajnih postojećih kulturno-istorijskih vrednosti. Kako je i naglašeno u raspisu konkursa, dizajn metro stanica može postati tematski nosilac stila javnog prostora kome pripada. U okviru predloženog rešenja pažljivo su planirani pristupi, kao i parterno rešenje. Zelenilo je dominantno, dok su planirane i pristupne trase pogodne za boravak i kretanje osoba sa otežanim kretanjem, osoba sa invaliditetom, starijim građanima, kao i roditelja sa malom ili decom u kolicima. Takodje, omogućen je u velikoj meri i lak pristup biciklistima, kao i njihovo parkiralište. Keywords:sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUdruženje arhitekata Srbijesr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceJavni, otvoreni, anonimni, jednostepeni, anketni, arhitektonski konkurs za dizajn – izgled metro stanica (1. faza linije jedan) beogradskog metroasr
dc.subjectmetrosr
dc.subjectprojekatsr
dc.subjectkonkurssr
dc.subjectnagradasr
dc.titleMetro stanice linije 1 (faza 1) beogradskog metroa [1. nagrada]sr
dc.typearchWorksr
dc.rights.licenseARRsr
dcterms.abstractПантовић, Ксенија; Пантовић, Ксенија; Метро станице линије 1 (фаза 1) београдског метроа [1. награда]; Метро станице линије 1 (фаза 1) београдског метроа [1. награда];
dc.identifier.fulltexthttp://raf.arh.bg.ac.rs/bitstream/id/6696/bitstream_6696.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1925
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу