Приказ основних података о документу
Metro stanice linije 1 (faza 1) beogradskog metroa [1. nagrada]
dc.creator | Pantović, Ksenija | |
dc.creator | Kavran, Jasna | |
dc.creator | Bogunović, Maša | |
dc.creator | Nikolić, Nevena | |
dc.date.accessioned | 2023-12-28T13:29:50Z | |
dc.date.available | 2023-12-28T13:29:50Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://raf.arh.bg.ac.rs/handle/123456789/1925 | |
dc.description.abstract | Koncept -- Kombinovani pristup -- Unifikacija/Autentičnost Glavni pristup koncipiranju dizajna i oblikovanja metro stanica bio je pristup stvaranja novog brenda koji će biti autentičan i prepoznatljiv, ali u svemu dostupan i prijatan korisniku. Dizajn je jednostavan, čistih linija i formi, izvedenih iz istorijskog konteksta kao i materijala iz prirode. Uz dodatak savremenih tehnologija koje olakšavaju kretanje i korišćenje svih zona, ostvarena je ekonomičnost u realizaciji, kao i ekonomičnost i ušteda vremena. Svaka od stanica prepoznatljiva je kao obeležje lokacije na kojoj se nalazi, dok se korišćeni elementi interponiraju i sistematski uklapaju medjusobno na svakoj od stanica, što čini koncept i prepoznatljiv brend Metro Beograd. Unifikacija je jedna od osnovnih karakteristika, kao i racionalizacija i lakoća eksploatacije. Gradski kontekst i okruženje, projektovanje objekta sa dodatnim sadržajima, kao i formiranje paviljona ili nadstrešnice, glavni je izazov u kreiranju autentičnosti svake stanice. Ovi karakteristični prostori, bilo da su objekti ili nadstrešnice, orjentisani su tako da su pristupi omogućeni iz zona sa najvećom frekvencijom kretanja i uočljivi sa svih pozicija trga. Pristup je omogućen i osobama sa invaliditetom, podjednako kao i svim ostalim korisnicima, što daje dodatni akcenat na važnost signalizacije stanica, koja je obuhvaćena ovim konkursnim rešenjem. Ventilacioni i drugi šahtovi nalaze se u okviru javnih zelenih površina, ali ne ugrožavaju nivo dizajna niti bezbednost korisnika prostora, obogaćeni su vegetacijom i doprinose skladu celokupnog načina uredjenja partera i zelenih površina. Značajno je napomenuti da ovakvim rešenjem i karakterom koje stvaraju, doprinose očuvanju veoma značajnih postojećih kulturno-istorijskih vrednosti. Kako je i naglašeno u raspisu konkursa, dizajn metro stanica može postati tematski nosilac stila javnog prostora kome pripada. U okviru predloženog rešenja pažljivo su planirani pristupi, kao i parterno rešenje. Zelenilo je dominantno, dok su planirane i pristupne trase pogodne za boravak i kretanje osoba sa otežanim kretanjem, osoba sa invaliditetom, starijim građanima, kao i roditelja sa malom ili decom u kolicima. Takodje, omogućen je u velikoj meri i lak pristup biciklistima, kao i njihovo parkiralište. Keywords: | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Udruženje arhitekata Srbije | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.source | Javni, otvoreni, anonimni, jednostepeni, anketni, arhitektonski konkurs za dizajn – izgled metro stanica (1. faza linije jedan) beogradskog metroa | sr |
dc.subject | metro | sr |
dc.subject | projekat | sr |
dc.subject | konkurs | sr |
dc.subject | nagrada | sr |
dc.title | Metro stanice linije 1 (faza 1) beogradskog metroa [1. nagrada] | sr |
dc.type | archWork | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dcterms.abstract | Пантовић, Ксенија; Пантовић, Ксенија; Метро станице линије 1 (фаза 1) београдског метроа [1. награда]; Метро станице линије 1 (фаза 1) београдског метроа [1. награда]; | |
dc.identifier.fulltext | http://raf.arh.bg.ac.rs/bitstream/id/6696/bitstream_6696.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1925 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |