Istraživanja mogućih unapređenja u obrazovanju arhitekata – integrisanje elektronskog učenja i parametarskog modelovanja u nastavu urbanog dizajna
Research of possible improvements in education of architects - integrating e-learning and parametric modeling in urban design teaching
Апстракт
Converging developments in informati on and communicati on technologies, have greatly infl uenced the contemporary
architectural practi ce, and consequently the educati on of architects. Introducti on of the Internet
in the educati onal process, whether through the use of various resources related to the selected locati on
or broader base of disciplinary knowledge relevant to solving of a specifi c design problem, has become a
standard procedure for all parti cipants in educati on. The communicati on potenti al of the Internet, however,
provides opportuniti es not only to collect informati on and use existi ng knowledge, but also for the acti ve
exchange and creati on of new knowledge, which in this case relates to urban design in specifi c areas of Serbia.
One of the characteristi cs of a series of studio projects in urban design, realized during the academic year
2010/11 with third-year students, is the technological improvement of learning, especially by integrati ng
select...ed concepts of electronic learning (e-Learning) in the Studio Project (SP4). Virtual environment used to
support teaching in the studio of prof. Petar Arsic is shown in more detail as an example of this work.
Besides the implementati on of e-learning educati onal model, within the same study, in cooperati on with the
Cabinet for mathemati cs, geometry and architectural CAAD (Computer Aided Architectural Design), specifi c
concepts of parametric modeling have been developed, adapted to the needs of modern urban design. In
this sense, the parametric modeling system that provides real ti me control of the geometry and parameters
of urban structure (number of fl oors, ground fl oor dimensions, density and objects’ layout), as well as the
index of constructi on and occupancy of land is presented.
Konvergentan razvoj informacionih i komunikacionih tehnologija, snažno je uti cao na savremenu arhitektonsku
praksu, a samim ti m i na obrazovanje arhitekata. Uključivanje Interneta u obrazovni proces, bilo kroz
korišćenje različiti h resursa vezanih za izabranu lokaciju ili šire baze disciplinarnog znanja koje se odnosi na
rešavanje karakteristi čnog projektantskog problema, postalo je standardni postupak za sve učesnike u nastavi.
Komunikacioni potencijal Interneta, međuti m, daje mogućnosti ne samo za prikupljanje informacija i
korišćenje postojećih znanja, nego i za akti vnu razmenu i kreiranje novog znanja, koje se u ovom slučaju
odnosi na urbani dizajn u specifi čnim područjima Srbije.
Jedna od karakteristi ka serije studio projekata iz oblasti urbanog dizajna, realizovanih školske 2010/11. godine
sa studenti ma treće godine, jeste i tehnološko unapređenje nastave, pre svega kroz integrisanje izabranih
koncepata elektronskog učenja (e-Learning) u nastavu na Studio projek...tu (SP4). Kao primer ovakvog rada
detaljnije je prikazano elektronsko okruženje korišćeno za podršku nastavi u studiju prof. Petra Arsića.
Pored primene elektronskog učenja, u okviru istog studija, u saradnji sa Kabinetom za matemati ku, arhitektonsku
geometriju i CAAD (Computer Aided Architectural Design), razvijeni su i specifi čni koncepti parametarskog
modelovanja, prilagođeni potrebama savremenog urbanog dizajna. U tom smislu prikazan je sistem
za parametarsko modelovanje urbanisti čkih sklopova koji omogućava kontrolu geometrije i parametara
urbanisti čkog sklopa (spratnosti , dimenzija osnove, gusti nu i distribuciju objekata), kao i indeksa izgrađenosti
i zauzetosti parcele, u realnom vremenu.
Кључне речи:
Urban Design / Virtual environment / e-Learning / Architectural education / Knowledge management / Parametric modeling / Urbani dizajn / Elektronsko učenje / Arhitektonsko obrazovanje / Upravljanje znanjem / Parametarsko modelovanjeИзвор:
Savremeni pristupi urbanom dizajnu za održivi turizam Srbije = Contemporary Approach to Urban Design for Sustainable Tourism of Serbia, 2013, 270-295Издавач:
- Beograd : Arhitektonski fakultet = Belgrade : Faculty of Architecture
Институција/група
Arhitektonski fakultetTY - CHAP AU - Devetaković, Mirjana AU - Arsić, Petar AU - Petruševski, Ljiljana AU - Kijanović, Jelena AU - Nikolić, Ivica PY - 2013 UR - https://raf.arh.bg.ac.rs/handle/123456789/1176 AB - Converging developments in informati on and communicati on technologies, have greatly infl uenced the contemporary architectural practi ce, and consequently the educati on of architects. Introducti on of the Internet in the educati onal process, whether through the use of various resources related to the selected locati on or broader base of disciplinary knowledge relevant to solving of a specifi c design problem, has become a standard procedure for all parti cipants in educati on. The communicati on potenti al of the Internet, however, provides opportuniti es not only to collect informati on and use existi ng knowledge, but also for the acti ve exchange and creati on of new knowledge, which in this case relates to urban design in specifi c areas of Serbia. One of the characteristi cs of a series of studio projects in urban design, realized during the academic year 2010/11 with third-year students, is the technological improvement of learning, especially by integrati ng selected concepts of electronic learning (e-Learning) in the Studio Project (SP4). Virtual environment used to support teaching in the studio of prof. Petar Arsic is shown in more detail as an example of this work. Besides the implementati on of e-learning educati onal model, within the same study, in cooperati on with the Cabinet for mathemati cs, geometry and architectural CAAD (Computer Aided Architectural Design), specifi c concepts of parametric modeling have been developed, adapted to the needs of modern urban design. In this sense, the parametric modeling system that provides real ti me control of the geometry and parameters of urban structure (number of fl oors, ground fl oor dimensions, density and objects’ layout), as well as the index of constructi on and occupancy of land is presented. AB - Konvergentan razvoj informacionih i komunikacionih tehnologija, snažno je uti cao na savremenu arhitektonsku praksu, a samim ti m i na obrazovanje arhitekata. Uključivanje Interneta u obrazovni proces, bilo kroz korišćenje različiti h resursa vezanih za izabranu lokaciju ili šire baze disciplinarnog znanja koje se odnosi na rešavanje karakteristi čnog projektantskog problema, postalo je standardni postupak za sve učesnike u nastavi. Komunikacioni potencijal Interneta, međuti m, daje mogućnosti ne samo za prikupljanje informacija i korišćenje postojećih znanja, nego i za akti vnu razmenu i kreiranje novog znanja, koje se u ovom slučaju odnosi na urbani dizajn u specifi čnim područjima Srbije. Jedna od karakteristi ka serije studio projekata iz oblasti urbanog dizajna, realizovanih školske 2010/11. godine sa studenti ma treće godine, jeste i tehnološko unapređenje nastave, pre svega kroz integrisanje izabranih koncepata elektronskog učenja (e-Learning) u nastavu na Studio projektu (SP4). Kao primer ovakvog rada detaljnije je prikazano elektronsko okruženje korišćeno za podršku nastavi u studiju prof. Petra Arsića. Pored primene elektronskog učenja, u okviru istog studija, u saradnji sa Kabinetom za matemati ku, arhitektonsku geometriju i CAAD (Computer Aided Architectural Design), razvijeni su i specifi čni koncepti parametarskog modelovanja, prilagođeni potrebama savremenog urbanog dizajna. U tom smislu prikazan je sistem za parametarsko modelovanje urbanisti čkih sklopova koji omogućava kontrolu geometrije i parametara urbanisti čkog sklopa (spratnosti , dimenzija osnove, gusti nu i distribuciju objekata), kao i indeksa izgrađenosti i zauzetosti parcele, u realnom vremenu. PB - Beograd : Arhitektonski fakultet = Belgrade : Faculty of Architecture T2 - Savremeni pristupi urbanom dizajnu za održivi turizam Srbije = Contemporary Approach to Urban Design for Sustainable Tourism of Serbia T1 - Istraživanja mogućih unapređenja u obrazovanju arhitekata – integrisanje elektronskog učenja i parametarskog modelovanja u nastavu urbanog dizajna T1 - Research of possible improvements in education of architects - integrating e-learning and parametric modeling in urban design teaching SP - 270 EP - 295 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1176 ER -
@inbook{ author = "Devetaković, Mirjana and Arsić, Petar and Petruševski, Ljiljana and Kijanović, Jelena and Nikolić, Ivica", year = "2013", abstract = "Converging developments in informati on and communicati on technologies, have greatly infl uenced the contemporary architectural practi ce, and consequently the educati on of architects. Introducti on of the Internet in the educati onal process, whether through the use of various resources related to the selected locati on or broader base of disciplinary knowledge relevant to solving of a specifi c design problem, has become a standard procedure for all parti cipants in educati on. The communicati on potenti al of the Internet, however, provides opportuniti es not only to collect informati on and use existi ng knowledge, but also for the acti ve exchange and creati on of new knowledge, which in this case relates to urban design in specifi c areas of Serbia. One of the characteristi cs of a series of studio projects in urban design, realized during the academic year 2010/11 with third-year students, is the technological improvement of learning, especially by integrati ng selected concepts of electronic learning (e-Learning) in the Studio Project (SP4). Virtual environment used to support teaching in the studio of prof. Petar Arsic is shown in more detail as an example of this work. Besides the implementati on of e-learning educati onal model, within the same study, in cooperati on with the Cabinet for mathemati cs, geometry and architectural CAAD (Computer Aided Architectural Design), specifi c concepts of parametric modeling have been developed, adapted to the needs of modern urban design. In this sense, the parametric modeling system that provides real ti me control of the geometry and parameters of urban structure (number of fl oors, ground fl oor dimensions, density and objects’ layout), as well as the index of constructi on and occupancy of land is presented., Konvergentan razvoj informacionih i komunikacionih tehnologija, snažno je uti cao na savremenu arhitektonsku praksu, a samim ti m i na obrazovanje arhitekata. Uključivanje Interneta u obrazovni proces, bilo kroz korišćenje različiti h resursa vezanih za izabranu lokaciju ili šire baze disciplinarnog znanja koje se odnosi na rešavanje karakteristi čnog projektantskog problema, postalo je standardni postupak za sve učesnike u nastavi. Komunikacioni potencijal Interneta, međuti m, daje mogućnosti ne samo za prikupljanje informacija i korišćenje postojećih znanja, nego i za akti vnu razmenu i kreiranje novog znanja, koje se u ovom slučaju odnosi na urbani dizajn u specifi čnim područjima Srbije. Jedna od karakteristi ka serije studio projekata iz oblasti urbanog dizajna, realizovanih školske 2010/11. godine sa studenti ma treće godine, jeste i tehnološko unapređenje nastave, pre svega kroz integrisanje izabranih koncepata elektronskog učenja (e-Learning) u nastavu na Studio projektu (SP4). Kao primer ovakvog rada detaljnije je prikazano elektronsko okruženje korišćeno za podršku nastavi u studiju prof. Petra Arsića. Pored primene elektronskog učenja, u okviru istog studija, u saradnji sa Kabinetom za matemati ku, arhitektonsku geometriju i CAAD (Computer Aided Architectural Design), razvijeni su i specifi čni koncepti parametarskog modelovanja, prilagođeni potrebama savremenog urbanog dizajna. U tom smislu prikazan je sistem za parametarsko modelovanje urbanisti čkih sklopova koji omogućava kontrolu geometrije i parametara urbanisti čkog sklopa (spratnosti , dimenzija osnove, gusti nu i distribuciju objekata), kao i indeksa izgrađenosti i zauzetosti parcele, u realnom vremenu.", publisher = "Beograd : Arhitektonski fakultet = Belgrade : Faculty of Architecture", journal = "Savremeni pristupi urbanom dizajnu za održivi turizam Srbije = Contemporary Approach to Urban Design for Sustainable Tourism of Serbia", booktitle = "Istraživanja mogućih unapređenja u obrazovanju arhitekata – integrisanje elektronskog učenja i parametarskog modelovanja u nastavu urbanog dizajna, Research of possible improvements in education of architects - integrating e-learning and parametric modeling in urban design teaching", pages = "270-295", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1176" }
Devetaković, M., Arsić, P., Petruševski, L., Kijanović, J.,& Nikolić, I.. (2013). Istraživanja mogućih unapređenja u obrazovanju arhitekata – integrisanje elektronskog učenja i parametarskog modelovanja u nastavu urbanog dizajna. in Savremeni pristupi urbanom dizajnu za održivi turizam Srbije = Contemporary Approach to Urban Design for Sustainable Tourism of Serbia Beograd : Arhitektonski fakultet = Belgrade : Faculty of Architecture., 270-295. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1176
Devetaković M, Arsić P, Petruševski L, Kijanović J, Nikolić I. Istraživanja mogućih unapređenja u obrazovanju arhitekata – integrisanje elektronskog učenja i parametarskog modelovanja u nastavu urbanog dizajna. in Savremeni pristupi urbanom dizajnu za održivi turizam Srbije = Contemporary Approach to Urban Design for Sustainable Tourism of Serbia. 2013;:270-295. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1176 .
Devetaković, Mirjana, Arsić, Petar, Petruševski, Ljiljana, Kijanović, Jelena, Nikolić, Ivica, "Istraživanja mogućih unapređenja u obrazovanju arhitekata – integrisanje elektronskog učenja i parametarskog modelovanja u nastavu urbanog dizajna" in Savremeni pristupi urbanom dizajnu za održivi turizam Srbije = Contemporary Approach to Urban Design for Sustainable Tourism of Serbia (2013):270-295, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1176 .