Петковић, Ђорђе

Link to this page

Authority KeyName Variants
1c087a57-6c7e-48f9-9dfc-14b55695bee1
  • Петковић, Ђорђе (1)
Projects

Author's Bibliography

Едукативни пројекти повезивања брендирања места и креативне употребе културног наслеђа: Студија случаја Нови Пазар, Србија

Радосављевић, Урош; Ђорђевић, Александра; Ђукић, Ајша; Петковић, Ђорђе

(Београд: Завод за заштиту споменика културе града Београда = Belgrade : Cultural Heritage Preservation Institute of Belgrade, 2021)

TY  - CONF
AU  - Радосављевић, Урош
AU  - Ђорђевић, Александра
AU  - Ђукић, Ајша
AU  - Петковић, Ђорђе
PY  - 2021
UR  - https://raf.arh.bg.ac.rs/handle/123456789/1539
AB  - У свету у коjем константно расте глобализација, стратегија брендирања градова за урбани развој градова и њихову компетитивност има више значаја него икад. Овај изазов је још уочљивији у мултиетничким и мултикултуралним просторима смештеним на границама региона и држава. У складу с тим, планирање и урбани дизајн су суочени са изазовом како да омогуће одговоре који се тичу интервенција у форми тачака (индивидуални споменици културе) и мрежа (просторних, функционалних и информационих). Циљ рада је да кроз едукативни пројекат, конкретно кроз симулацију стратегије брендирања за редефинисање урбаног пејзажа Старе чаршије Новог Пазара, прикаже могућности унапређења уочених вредности културног, архитектонског и градитељског наслеђа. У раду се приказују мере за подстицање развоја локалних делатности, очување материјалног и нематеријалног наслеђа, коришћење и унапређење затечених ресурса и градске структуре. Поред тога, истраживање настоји да прикаже креативне начине на које трговина, као доминантан привредни сектор Новог Пазара, али и елемент традиције, може да постане део нове сложене структуре и носилац новог концепта брендирања места. Рад полази од иновативних метода и приступа планским интервенцијама у функцији бољег повезивања локалног становништва с туристима, али и редефинисања визуелног урбаног пејзажа као главних елемената поступка брендирања града.
AB  - In a world where globalization is on the rise, the importance of unique place branding strate- gies in urban development is greater than ever. This challenge is even more evident in multi- ethnic and multicultural spaces located on the borders of regions and countries. In regard to that, the planning and urban design need to provide answers concerning intervention in the form of nodes (individual monuments) and networks (spatial, functional and informational). The intention of this research is to show the possibility of improving the perceived value of the cultural, architectural and built-in heritage through the educational project, in particular through branding strategy simulation for redefining the urban landscape of the Old Bazaar in Novi Pazar. The study presents measures to encourage the development of local indu- stry, preservation of tangible and intangible heritage, use and improvement of the existing resources and urban structure. In addition, the research aims to show the creative ways in which trade, as the dominant economic sector of Novi Pazar, but also a part of tradition, can become part of a new complex structure and main value of a new concept of place branding. The research is based on the innovative methods and approaches of planning interventions with a purpose of better connecting local residents with tourists, but also redefining the visual urban landscape as the main elements in the process of city branding.
PB  - Београд: Завод за заштиту споменика културе града Београда = Belgrade : Cultural Heritage Preservation Institute of Belgrade
C3  - Градитељско наслеђе и урбанизам : зборник радова / Завод за заштиту споменика културе града Београда, XI научностручна конференција са међународним учешћем, Београд, 2021 = Architectural heritage and urban planning : proceedings / Cultural Heritage Preservation Institute of Belgrade, XI Scientific and professional conference with international participation, Belgrade, 2021.
T1  - Едукативни пројекти повезивања брендирања места и креативне употребе културног наслеђа: Студија случаја Нови Пазар, Србија
T1  - Educational Projects for Linking Place Branding and Creative Use of Cultural Heritage: The Case Study of Novi Pazar, Serbia
SP  - 239
EP  - 249
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1539
ER  - 
@conference{
author = "Радосављевић, Урош and Ђорђевић, Александра and Ђукић, Ајша and Петковић, Ђорђе",
year = "2021",
abstract = "У свету у коjем константно расте глобализација, стратегија брендирања градова за урбани развој градова и њихову компетитивност има више значаја него икад. Овај изазов је још уочљивији у мултиетничким и мултикултуралним просторима смештеним на границама региона и држава. У складу с тим, планирање и урбани дизајн су суочени са изазовом како да омогуће одговоре који се тичу интервенција у форми тачака (индивидуални споменици културе) и мрежа (просторних, функционалних и информационих). Циљ рада је да кроз едукативни пројекат, конкретно кроз симулацију стратегије брендирања за редефинисање урбаног пејзажа Старе чаршије Новог Пазара, прикаже могућности унапређења уочених вредности културног, архитектонског и градитељског наслеђа. У раду се приказују мере за подстицање развоја локалних делатности, очување материјалног и нематеријалног наслеђа, коришћење и унапређење затечених ресурса и градске структуре. Поред тога, истраживање настоји да прикаже креативне начине на које трговина, као доминантан привредни сектор Новог Пазара, али и елемент традиције, може да постане део нове сложене структуре и носилац новог концепта брендирања места. Рад полази од иновативних метода и приступа планским интервенцијама у функцији бољег повезивања локалног становништва с туристима, али и редефинисања визуелног урбаног пејзажа као главних елемената поступка брендирања града., In a world where globalization is on the rise, the importance of unique place branding strate- gies in urban development is greater than ever. This challenge is even more evident in multi- ethnic and multicultural spaces located on the borders of regions and countries. In regard to that, the planning and urban design need to provide answers concerning intervention in the form of nodes (individual monuments) and networks (spatial, functional and informational). The intention of this research is to show the possibility of improving the perceived value of the cultural, architectural and built-in heritage through the educational project, in particular through branding strategy simulation for redefining the urban landscape of the Old Bazaar in Novi Pazar. The study presents measures to encourage the development of local indu- stry, preservation of tangible and intangible heritage, use and improvement of the existing resources and urban structure. In addition, the research aims to show the creative ways in which trade, as the dominant economic sector of Novi Pazar, but also a part of tradition, can become part of a new complex structure and main value of a new concept of place branding. The research is based on the innovative methods and approaches of planning interventions with a purpose of better connecting local residents with tourists, but also redefining the visual urban landscape as the main elements in the process of city branding.",
publisher = "Београд: Завод за заштиту споменика културе града Београда = Belgrade : Cultural Heritage Preservation Institute of Belgrade",
journal = "Градитељско наслеђе и урбанизам : зборник радова / Завод за заштиту споменика културе града Београда, XI научностручна конференција са међународним учешћем, Београд, 2021 = Architectural heritage and urban planning : proceedings / Cultural Heritage Preservation Institute of Belgrade, XI Scientific and professional conference with international participation, Belgrade, 2021.",
title = "Едукативни пројекти повезивања брендирања места и креативне употребе културног наслеђа: Студија случаја Нови Пазар, Србија, Educational Projects for Linking Place Branding and Creative Use of Cultural Heritage: The Case Study of Novi Pazar, Serbia",
pages = "239-249",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1539"
}
Радосављевић, У., Ђорђевић, А., Ђукић, А.,& Петковић, Ђ.. (2021). Едукативни пројекти повезивања брендирања места и креативне употребе културног наслеђа: Студија случаја Нови Пазар, Србија. in Градитељско наслеђе и урбанизам : зборник радова / Завод за заштиту споменика културе града Београда, XI научностручна конференција са међународним учешћем, Београд, 2021 = Architectural heritage and urban planning : proceedings / Cultural Heritage Preservation Institute of Belgrade, XI Scientific and professional conference with international participation, Belgrade, 2021.
Београд: Завод за заштиту споменика културе града Београда = Belgrade : Cultural Heritage Preservation Institute of Belgrade., 239-249.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1539
Радосављевић У, Ђорђевић А, Ђукић А, Петковић Ђ. Едукативни пројекти повезивања брендирања места и креативне употребе културног наслеђа: Студија случаја Нови Пазар, Србија. in Градитељско наслеђе и урбанизам : зборник радова / Завод за заштиту споменика културе града Београда, XI научностручна конференција са међународним учешћем, Београд, 2021 = Architectural heritage and urban planning : proceedings / Cultural Heritage Preservation Institute of Belgrade, XI Scientific and professional conference with international participation, Belgrade, 2021.. 2021;:239-249.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1539 .
Радосављевић, Урош, Ђорђевић, Александра, Ђукић, Ајша, Петковић, Ђорђе, "Едукативни пројекти повезивања брендирања места и креативне употребе културног наслеђа: Студија случаја Нови Пазар, Србија" in Градитељско наслеђе и урбанизам : зборник радова / Завод за заштиту споменика културе града Београда, XI научностручна конференција са међународним учешћем, Београд, 2021 = Architectural heritage and urban planning : proceedings / Cultural Heritage Preservation Institute of Belgrade, XI Scientific and professional conference with international participation, Belgrade, 2021. (2021):239-249,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1539 .