@conference{
author = "Ступар, Александра",
year = "2023",
abstract = "Kомплексан опус Николе Добровића, манифестован на више простор- них нивоа и тематских обухвата, често је био предмет историографских и архитектонско-ур- банистичких студија и анализа. Усмерене на поједине елементе интелектуалних сфера које су дефинисале Добровићево стваралаштво, оне су отварале и нова поља сагледавања њего- вог теоретског и практичног рада, друштвене ангажованости и иновативности. Преносећи своје знање и вредносне оквире генерацијама студената архитектуре (1947–1967), Добровић је директно и индиректно утицао и на формирање будућих професионалаца чије ће стручно и академско деловање креирати слике и доживљаје савремених простора егзистенције, како код нас, тако и ван граница локалног културолошког и природног контекста. Међутим, управо је висок степен сложености Добровићевог рада утицао да његове прогресивне идеје и бескомпромисни модернистички ставови често буду несхваћени или скрајнути, чак и у послератном периоду његове професионалне свеприсутности која је мо- гла да резултује новом сликом Београда. Mеђутим, 21. век је многе од тема којима се До- бровић бавио вратио на историјску сцену и у архитектонско-урбанистичку праксу. Управо зато, овај текст ће покушати да прикаже трајање одређених концепата који постају изнова актуелни, како на нашим просторима, тако и у глобалним оквирима., The complex opus of Nikola Dobrović, manifested on several spatial levels and thematic rang- es, has often been the focus of historiographic and architectural-urban studies and analyses. Being focused on the specific elements of the intellectual spheres tackled by Dobrović’s professional ac- tivities, they provided new insights into his theoretical and practical work, public engagement and innovativeness. Passing along his knowledge and values to the generations of architectural students (1947–1967), Dobrović directly and indirectly influenced his future colleagues, whose professional and academic endeavours later created the images and experiences of the contemporary spaces of existence, both on the national and international level, beyond the limits of the local cultural and natural contexts. Unfortunately, the high level of complexity embedded in the work of Dobrović, had a severe impact on the perception of his progressive and uncompromising modernist ideas. They were fre- quently misunderstood or ignored, even during his post-war professional omnipresence which could have resulted in a totally new and different image of Belgrade. However, the 21st century has relaunched a number of these themes onto the historical stage and into the architectural and planning practice. Therefore, this paper tends to enlighten the durability of certain concepts, al- ready considered and elaborated by Dobrović, which recently became up-to-date, both locally and globally.",
publisher = "Београд : Српска академија наука и уметности",
journal = "Никола Добровић : поводом сто двадесет пет година од рођења : зборник радова са међународног научног скупа одржаног 17. и 18. новембра 2022. године = Nikola Dobrović : on the occasion of the 125th anniversary of his birth : proceedings of the international scientific conference held on november 17–18, 2022",
title = "‘Месечев сјај је само одсјај сунчаних зрака’, Никола Добровић као ванвременски визионар будућности, ‘Moonlight is a mere reflection of sun beams’, Nikola Dobrović as a timeless visionary of the future",
pages = "67-76",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_2167"
}