Васиљевић Томић, Драгана

Link to this page

Authority KeyName Variants
96ad850e-86b4-447a-a3b6-822aee5fcb29
  • Васиљевић Томић, Драгана (1)
  • Васиљевић-Томић, Драгана М. (1)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Нови наставни модел за истраживање/Био-инспирисан дизајн

Васиљевић Томић, Драгана; Филиповић, Иван

(Београд : Удружење инжењера Београда, 2022)

TY  - CONF
AU  - Васиљевић Томић, Драгана
AU  - Филиповић, Иван
PY  - 2022
UR  - https://raf.arh.bg.ac.rs/handle/123456789/1747
AB  - Све већа специјализација у архитектури јасно је оставила трага не само на општем струци али и на архитектонском образовању. Да би поправили ову ситуацију, аутори прказују модел наставе Студио АРХИТЕКТУРА И ПРИРОДА, који настоји да омогући нове динамичке везе између архитектуре и других дисциплина засновано на интеракцији између фундаменталних истраживања, истраживања дизајна и практичне примене. Циљ је да се развије интердисциплинарна, колаборативна обука дизајна која обухвата оно најбоље природа мора да нас научи, реализована кроз технологију коју су људи постигли. У основи овога час је проучавање биолошких структура и развој биоинспирисаних принципа изградње за архитектонско пројектовање. Оба аспекта су богати извори иновација И могу играти важну улогу у обуци будућих архитеката и инжењера. Овај рад настоји да обезбеди кохерентан напредак извештај. Након кратког упознавања са општим циљевима Студија један, аутори ће прецизирати методе и вештине 21. века које су ученици научили током овог часа.
AB  - The growing specialization in architecture has clearly left its mark not only on the general professions but also in architectural education. To remedy this situation, the authors present a teaching model Studio ARCHITECTURE AND NATURE, which seeks to enable new dynamic connections between architecture and other disciplines based on the interaction between fundamental research, design research and practical application. The goal is to develop interdisciplinary, collaborative design training that encompasses the best that nature must teach us, realized through technology that people have achieved. The basis of this class is the study of biological structures and the development of bio-inspired principles of construction for architectural design. Both aspects are rich sources of innovation and can play an important role in the training of future architects and engineers. This paper seeks to ensure a coherent progress report. After a brief introduction to the general objectives of Study One, the authors will refine the methods and skills of the 21st century that students have learned during this class.
PB  - Београд : Удружење  инжењера Београда
C3  - XIV Научно-стручна конференција са међународним учешћем "Паметни градови и интеграција технологија четврте индустријске револуције 4.0"
T1  - Нови наставни модел за истраживање/Био-инспирисан дизајн
T1  - New Teaching Model for Research /Bio-Inspired Design
SP  - 198
EP  - 208
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1747
ER  - 
@conference{
author = "Васиљевић Томић, Драгана and Филиповић, Иван",
year = "2022",
abstract = "Све већа специјализација у архитектури јасно је оставила трага не само на општем струци али и на архитектонском образовању. Да би поправили ову ситуацију, аутори прказују модел наставе Студио АРХИТЕКТУРА И ПРИРОДА, који настоји да омогући нове динамичке везе између архитектуре и других дисциплина засновано на интеракцији између фундаменталних истраживања, истраживања дизајна и практичне примене. Циљ је да се развије интердисциплинарна, колаборативна обука дизајна која обухвата оно најбоље природа мора да нас научи, реализована кроз технологију коју су људи постигли. У основи овога час је проучавање биолошких структура и развој биоинспирисаних принципа изградње за архитектонско пројектовање. Оба аспекта су богати извори иновација И могу играти важну улогу у обуци будућих архитеката и инжењера. Овај рад настоји да обезбеди кохерентан напредак извештај. Након кратког упознавања са општим циљевима Студија један, аутори ће прецизирати методе и вештине 21. века које су ученици научили током овог часа., The growing specialization in architecture has clearly left its mark not only on the general professions but also in architectural education. To remedy this situation, the authors present a teaching model Studio ARCHITECTURE AND NATURE, which seeks to enable new dynamic connections between architecture and other disciplines based on the interaction between fundamental research, design research and practical application. The goal is to develop interdisciplinary, collaborative design training that encompasses the best that nature must teach us, realized through technology that people have achieved. The basis of this class is the study of biological structures and the development of bio-inspired principles of construction for architectural design. Both aspects are rich sources of innovation and can play an important role in the training of future architects and engineers. This paper seeks to ensure a coherent progress report. After a brief introduction to the general objectives of Study One, the authors will refine the methods and skills of the 21st century that students have learned during this class.",
publisher = "Београд : Удружење  инжењера Београда",
journal = "XIV Научно-стручна конференција са међународним учешћем "Паметни градови и интеграција технологија четврте индустријске револуције 4.0"",
title = "Нови наставни модел за истраживање/Био-инспирисан дизајн, New Teaching Model for Research /Bio-Inspired Design",
pages = "198-208",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1747"
}
Васиљевић Томић, Д.,& Филиповић, И.. (2022). Нови наставни модел за истраживање/Био-инспирисан дизајн. in XIV Научно-стручна конференција са међународним учешћем "Паметни градови и интеграција технологија четврте индустријске револуције 4.0"
Београд : Удружење  инжењера Београда., 198-208.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1747
Васиљевић Томић Д, Филиповић И. Нови наставни модел за истраживање/Био-инспирисан дизајн. in XIV Научно-стручна конференција са међународним учешћем "Паметни градови и интеграција технологија четврте индустријске револуције 4.0". 2022;:198-208.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1747 .
Васиљевић Томић, Драгана, Филиповић, Иван, "Нови наставни модел за истраживање/Био-инспирисан дизајн" in XIV Научно-стручна конференција са међународним учешћем "Паметни градови и интеграција технологија четврте индустријске револуције 4.0" (2022):198-208,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1747 .

Контекстуализација тока и празнине у естетичком читању архитектуре: Мостарска петља у Београду

Јерковић-Бабовић, Бојана М.; Зорић, Ана М.; Васиљевић-Томић, Драгана М.

(Крагујевац: Универзитет у Крагујевцу, Филолошко-уметнички факултет, 2017)

TY  - CHAP
AU  - Јерковић-Бабовић, Бојана М.
AU  - Зорић, Ана М.
AU  - Васиљевић-Томић, Драгана М.
PY  - 2017
UR  - https://raf.arh.bg.ac.rs/handle/123456789/1627
AB  - У овом раду се истражују нови квалитети и потенцијали простора токова и празнина, кроз њихово естетичко читање у савременом градском контексту. Истраживање се заснива на динамици искустава које производи ток, док празнина у месту сакупља мноштво доживљаја. Предмет истраживања је простор Мостарске петље у Београду, који данас читамо као специфичан градски пејзаж архитектуре токова и њој припадајућих празнина. Контекстуализација се у истраживању интерпретира читањем новог смисла кроз чулне и доживљајне вредности овог простора. Естетски потенцијали тумаче се кроз сакупљање и преклапање визуелних перцептивних искустава, анализираних техником колажа и видеа.
AB  - The new cultural phenomena resulting in global technological, political and economic changes, are creating the potentials of the new meanings and interpretations of contemporary context, trough architecture and aesthetic object dematerialization and perceptual effects overproduction. Contemporary context of global informational, communicational, spatial networks requires a processes of constant flows and dynamics. Therefore, urban structure elements are transformed into the qualities that have fluid character and on the other affirming sensuality of empty and unused space. The aim of this paper is to explore the new qualities and potentials of produced state, relying on aesthetic reading of spaces of flows and voids, created as a result of the needs of the contemporary context. Aesthetic potentials of flows refer not only to the physical movement, but also the perceptual experience of movement and visual experience created in movement. Voids, as omitted and functionally undefined phenomena are the space product of flows, which as such open possibilities of subjective experience and use. In contrast to dynamic experiences that flow products, void overlaps multitude of experiences in one place. The paper is based on the study of ”Mostar” Interchangespace in Belgrade, former symbol of the city modernization and networking, today understood as a specific urban landscape of space flows and its associated voids. In addition, in this research contextualization is interpreted by reading the new sense of perceptively, sensory and experiential values of this area. Aesthetic potentials are interpreted through the collecting and overlapping pictures of visual perceptual experiences, analysed by technique of collage and video.
PB  - Крагујевац: Универзитет у Крагујевцу, Филолошко-уметнички факултет
T2  - Српски језик, књижевност, уметност : зборник радова са XI међународног научног скупа одржаног на Филолошко-уметничком факултету у Крагујевцу : (28-29. X 2016). Књ. 3, Савремена музика између тишине и звука ; Архитектура у комуникативном дискурсу ; Балкан - место сусрета култура и уметности
T1  - Контекстуализација тока и празнине у естетичком читању архитектуре: Мостарска петља у Београду
T1  - Contextualization оf Flow аnd Void in Aesthetic Reading оf Architecture: ”Mostar” Interchange in Belgrade
SP  - 181
EP  - 192
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1627
ER  - 
@inbook{
author = "Јерковић-Бабовић, Бојана М. and Зорић, Ана М. and Васиљевић-Томић, Драгана М.",
year = "2017",
abstract = "У овом раду се истражују нови квалитети и потенцијали простора токова и празнина, кроз њихово естетичко читање у савременом градском контексту. Истраживање се заснива на динамици искустава које производи ток, док празнина у месту сакупља мноштво доживљаја. Предмет истраживања је простор Мостарске петље у Београду, који данас читамо као специфичан градски пејзаж архитектуре токова и њој припадајућих празнина. Контекстуализација се у истраживању интерпретира читањем новог смисла кроз чулне и доживљајне вредности овог простора. Естетски потенцијали тумаче се кроз сакупљање и преклапање визуелних перцептивних искустава, анализираних техником колажа и видеа., The new cultural phenomena resulting in global technological, political and economic changes, are creating the potentials of the new meanings and interpretations of contemporary context, trough architecture and aesthetic object dematerialization and perceptual effects overproduction. Contemporary context of global informational, communicational, spatial networks requires a processes of constant flows and dynamics. Therefore, urban structure elements are transformed into the qualities that have fluid character and on the other affirming sensuality of empty and unused space. The aim of this paper is to explore the new qualities and potentials of produced state, relying on aesthetic reading of spaces of flows and voids, created as a result of the needs of the contemporary context. Aesthetic potentials of flows refer not only to the physical movement, but also the perceptual experience of movement and visual experience created in movement. Voids, as omitted and functionally undefined phenomena are the space product of flows, which as such open possibilities of subjective experience and use. In contrast to dynamic experiences that flow products, void overlaps multitude of experiences in one place. The paper is based on the study of ”Mostar” Interchangespace in Belgrade, former symbol of the city modernization and networking, today understood as a specific urban landscape of space flows and its associated voids. In addition, in this research contextualization is interpreted by reading the new sense of perceptively, sensory and experiential values of this area. Aesthetic potentials are interpreted through the collecting and overlapping pictures of visual perceptual experiences, analysed by technique of collage and video.",
publisher = "Крагујевац: Универзитет у Крагујевцу, Филолошко-уметнички факултет",
journal = "Српски језик, књижевност, уметност : зборник радова са XI међународног научног скупа одржаног на Филолошко-уметничком факултету у Крагујевцу : (28-29. X 2016). Књ. 3, Савремена музика између тишине и звука ; Архитектура у комуникативном дискурсу ; Балкан - место сусрета култура и уметности",
booktitle = "Контекстуализација тока и празнине у естетичком читању архитектуре: Мостарска петља у Београду, Contextualization оf Flow аnd Void in Aesthetic Reading оf Architecture: ”Mostar” Interchange in Belgrade",
pages = "181-192",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1627"
}
Јерковић-Бабовић, Б. М., Зорић, А. М.,& Васиљевић-Томић, Д. М.. (2017). Контекстуализација тока и празнине у естетичком читању архитектуре: Мостарска петља у Београду. in Српски језик, књижевност, уметност : зборник радова са XI међународног научног скупа одржаног на Филолошко-уметничком факултету у Крагујевцу : (28-29. X 2016). Књ. 3, Савремена музика између тишине и звука ; Архитектура у комуникативном дискурсу ; Балкан - место сусрета култура и уметности
Крагујевац: Универзитет у Крагујевцу, Филолошко-уметнички факултет., 181-192.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1627
Јерковић-Бабовић БМ, Зорић АМ, Васиљевић-Томић ДМ. Контекстуализација тока и празнине у естетичком читању архитектуре: Мостарска петља у Београду. in Српски језик, књижевност, уметност : зборник радова са XI међународног научног скупа одржаног на Филолошко-уметничком факултету у Крагујевцу : (28-29. X 2016). Књ. 3, Савремена музика између тишине и звука ; Архитектура у комуникативном дискурсу ; Балкан - место сусрета култура и уметности. 2017;:181-192.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1627 .
Јерковић-Бабовић, Бојана М., Зорић, Ана М., Васиљевић-Томић, Драгана М., "Контекстуализација тока и празнине у естетичком читању архитектуре: Мостарска петља у Београду" in Српски језик, књижевност, уметност : зборник радова са XI међународног научног скупа одржаног на Филолошко-уметничком факултету у Крагујевцу : (28-29. X 2016). Књ. 3, Савремена музика између тишине и звука ; Архитектура у комуникативном дискурсу ; Балкан - место сусрета култура и уметности (2017):181-192,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1627 .