RAF - Repository of the Faculty of Architecture
University of Belgrade, Faculty of Architecture
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   RAF
  • Arhitektonski fakultet
  • Publikacije istraživača / Researchers' publications
  • View Item
  •   RAF
  • Arhitektonski fakultet
  • Publikacije istraživača / Researchers' publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Catalysts of Intricate Identities: Three Belgrade Museums in Socialist Yugoslavia

Thumbnail
2013
Catalysts_of_intricate_identities_three-1-3.pdf (1.016Mb)
Authors
Ignjatović, Aleksandar
Manojlović Pintar, Olga
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Muzej ”25. maj”, Muzej savremene umetnosti i Muzej afričke umetnosti, koji su osmišljeni i podignuti u Beogradu u periodu od početka šezdesetih do kraja sedamdesetih godina 20. veka, predstavljali su paradigmatske primere kreiranja i širenja novog koncepta identiteta u javnom prostoru socijalističke Jugoslavije. Proces društvenog strukturiranja, političke legitimizacije, ali i nacionalne identifikacije je definisan između ostalog i kroz izložbene politike navedenih muzejskih institucija. Njihov značaj u stvaranju kulturne politike socijalističke Jugoslavije u vreme hladnog rata je svedočio o dinamičnom društvu koje je karakterisala stalna kompeticija brojnih socijalnih, političkih i kulturnih agenata. Različite načine stvaranja i prikazivanja istorijskih narativa prisutne u programskim konceptima muzejskih institucija moguće je sažeti u dve paradigme. Prva, uslovno prepoznata kao: stalnost i dugovečnost, definisala je predstavu izuzetnosti i jedinstvenosti jugoslovenskog društva stva...rajući istorijske kontinuitete kroz vreme i prostor. Druga, koja je sažeta u pojmovima: povezivanje i premošćavanje, u javnom prostoru je ideološki i politički objedinjavala i instrumentalizovala različite kulturne i političke realitete. Izlažući selektovano kulturno nasleđe tri razmatrana muzeja su aktivno učestvovala u ideološkom konstruisanju identiteta i u procesu „uprostoravanja“ političke moći, snažeći viziju jugoslovenskog društva kao jedinstvenog kulturnog i političkog medijatora.

The article explores the position and role of the three museums conceptualized and built during the period of socialist Yugoslavia, which greatly influenced the process of collective identity making during the 1960s and 1970s.
Keywords:
The Museum 25th May / The Museum of Contemporary Art / The Museum of African Art / Socialist Yugoslavia / Identity
Source:
Tokovi istorije : časopis Instituta za noviju istoriju Srbije = Currents of history : journal of the Institute for recent history of Serbia, 2013, 2, 247-264
Publisher:
  • Beograd: Institut za noviju istoriju Srbije
Projects:
  • The 20th century Serbian art: the national and Europe (RS-177013)

ISSN: 0354-6497

[ Google Scholar ]
URI
http://raf.arh.bg.ac.rs/handle/123456789/1008
Collections
  • Publikacije istraživača / Researchers' publications
Institution
Arhitektonski fakultet

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RAF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutionsAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RAF | Send Feedback

OpenAIRERCUB