Приказ основних података о документу

dc.creatorIgnjatović, Aleksandar
dc.creatorManojlović Pintar, Olga
dc.date.accessioned2020-06-27T15:36:48Z
dc.date.available2020-06-27T15:36:48Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0354-6497
dc.identifier.urihttps://raf.arh.bg.ac.rs/handle/123456789/1008
dc.description.abstractMuzej ”25. maj”, Muzej savremene umetnosti i Muzej afričke umetnosti, koji su osmišljeni i podignuti u Beogradu u periodu od početka šezdesetih do kraja sedamdesetih godina 20. veka, predstavljali su paradigmatske primere kreiranja i širenja novog koncepta identiteta u javnom prostoru socijalističke Jugoslavije. Proces društvenog strukturiranja, političke legitimizacije, ali i nacionalne identifikacije je definisan između ostalog i kroz izložbene politike navedenih muzejskih institucija. Njihov značaj u stvaranju kulturne politike socijalističke Jugoslavije u vreme hladnog rata je svedočio o dinamičnom društvu koje je karakterisala stalna kompeticija brojnih socijalnih, političkih i kulturnih agenata. Različite načine stvaranja i prikazivanja istorijskih narativa prisutne u programskim konceptima muzejskih institucija moguće je sažeti u dve paradigme. Prva, uslovno prepoznata kao: stalnost i dugovečnost, definisala je predstavu izuzetnosti i jedinstvenosti jugoslovenskog društva stvarajući istorijske kontinuitete kroz vreme i prostor. Druga, koja je sažeta u pojmovima: povezivanje i premošćavanje, u javnom prostoru je ideološki i politički objedinjavala i instrumentalizovala različite kulturne i političke realitete. Izlažući selektovano kulturno nasleđe tri razmatrana muzeja su aktivno učestvovala u ideološkom konstruisanju identiteta i u procesu „uprostoravanja“ političke moći, snažeći viziju jugoslovenskog društva kao jedinstvenog kulturnog i političkog medijatora.sr
dc.description.abstractThe article explores the position and role of the three museums conceptualized and built during the period of socialist Yugoslavia, which greatly influenced the process of collective identity making during the 1960s and 1970s.en
dc.language.isoensr
dc.publisherBeograd: Institut za noviju istoriju Srbijesr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177013/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceTokovi istorije : časopis Instituta za noviju istoriju Srbije = Currents of history : journal of the Institute for recent history of Serbiasr
dc.subjectThe Museum 25th Maysr
dc.subjectThe Museum of Contemporary Artsr
dc.subjectThe Museum of African Artsr
dc.subjectSocialist Yugoslaviasr
dc.subjectIdentitysr
dc.titleCatalysts of Intricate Identities: Three Belgrade Museums in Socialist Yugoslaviaen
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractМанојловић Пинтар, Олга; Игњатовић, Aлександар;
dc.citation.volume2
dc.citation.spage247
dc.citation.epage264
dc.citation.rankM51
dc.identifier.fulltexthttps://raf.arh.bg.ac.rs/bitstream/id/2964/Catalysts_of_intricate_identities_three-1-3.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1008
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу