RAF - Repository of the Faculty of Architecture
University of Belgrade, Faculty of Architecture
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   RAF
  • Arhitektonski fakultet
  • Publikacije istraživača / Researchers' publications
  • View Item
  •   RAF
  • Arhitektonski fakultet
  • Publikacije istraživača / Researchers' publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Poricanje i obnova: arhitektura postmodernizma 1980-1991

Authorized Users Only
2010
Authors
Ignjatović, Aleksandar
Contributors
Šuvaković, Miško
Daković, Nevena
Ignjatović, Aleksandar
Mikić, Vesna
Novak, Jelena
Vujanović, Ana
Book part (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
U devetoj deceniji XX veka, arhitektura u Srbiji je simultano sa drugim kulturalnim praksama, konstituisala diskurs kritike, preispitivanja i opovrgavanja kulture modernosti (sa čitavim nizom tradicija i vrednosti) koji je legitimizovao procese tranzicije iz jugoslovenske i socijalističke modernosti u ekskluzivistički domen nacionalizma. U epohi nakon smrti Josipa Broza Tita, koju je obeležio „prolom istorije“, arhitektonska kultura u Srbiji predstavljala je sastavni deo sveobuhvatne platforme koju su oblikovali različiti institucionalni režimi proizvodnje znanja — od istoriografije do konkursnih projekata i izložbi, koja je omogućila drugačiji koncept nacionalnog identiteta i različit pogled na tradiciju, savremenost i budućnost srpske države i nacije. Vizura tog pogleda bila je fokusirana na preispitivanje socijalističke modernosti, jugoslovenske zajednice, dominantnih ideoloških principa, podobnih tradicija i nacionalnih genealogija. Zbog toga je odgovor na pitanje pozicije arhite...kture osamdesetih godina u Srbiji i njene uloge u konstruisanju nove paradigme kulture, društva i politike moguće potražiti u prostoru izvan autonomnog i estetskog. U tom smislu, arhitekturu valja posmatrati kao diskurs u kome je, simultano sa drugim disciplinama i institucijama, operisala kao instrument moći — oblikovanja ideologije i konstruisanja identiteta. U pluralnom prostoru savremenosti arhitektura je legitimizovala atavistički svet prošlosti, koji je bio dirigovan upravo potrebama i zamišljanjima priželjkivanje budućnosti.

Keywords:
National identity / Postmodernism / Yugoslavia / Nationalism / Serbian architecture / Serbian history / Ideology
Source:
Istorija umetnosti u Srbiji XX vek. Tom 1, Radikalne umetničke prakse, 2010, 663-670
Publisher:
  • Beograd : Orion art
  • Beograd : Katedra za muzikologiju Fakulteta muzičke umetnosti

ISBN: 978-86-83305-52-0 (OA)

[ Google Scholar ]
URI
http://raf.arh.bg.ac.rs/handle/123456789/1034
Collections
  • Publikacije istraživača / Researchers' publications
Institution
Arhitektonski fakultet

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RAF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutionsAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RAF | Send Feedback

OpenAIRERCUB