РАФ - Репозиторијум Архитектонског факултета
Универзитет у Београду, Архитектонски факултет
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   РАФ
  • Arhitektonski fakultet
  • Publikacije istraživača / Researchers' publications
  • Преглед записа
  •   РАФ
  • Arhitektonski fakultet
  • Publikacije istraživača / Researchers' publications
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sanjana prošlost, zamišljena budućnost: Arhitektura i nacionalni identitet u Srbiji 1918-1941

Само за регистроване кориснике
2014
Аутори
Ignjatović, Aleksandar
Остала ауторства
Šuvaković, Miško
Daković, Nevena
Ignjatović, Aleksandar
Mikić, Vesna
Novak, Jelena
Vujanović, Ana
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
U periodu izmedju dva svetska rata arhitektonska kultura u Jugoslaviji predstavljala je sastavni deo složenog i razudjenog ideološkog pejzaža. Medju srpskim elitama, arhitektura je bila uključena u kompleks pitanja ne samo o tome kako se zamišljala srpska nacija i formalno (nominalno i administrativno) nepostojeća Srbija u kontekstu Jugoslavije, već i kako se videla nacionalnu prošlost koja je trebalo da legitimiše nacionalnu budućnost. Tako je arhitektonska kultura kojom su rukovodile srpske elite, a posebno arhitektura metropolskog sedišta i prestonice, bila užlebljena u složeni ideološki mehanizam: istovremenog kretanja ka vidljivom vizuelnom i materijalnom uobličavanju ideje o imperijalnoj naciji i jezgru nove složene zajednice. To je značilo da je arhitektura učestvovala u konstruisanju lika metropolskog sedišta, obrazovanju narativa o Srbima kao „državotvornom narodu” čiju misiju u budućnosti legitimiše slavna prošlost; da je predstavljala sastavni deo produkcije teritorijalnih i... kulturnih različitosti (kao ključnog obeležja imperijalnog diskursa), te vizuelizacije niza imperijalnih periferija kao svojevrsnih unutrašnjih kolonija. Na taj način, arhitektura je stajala u srži oblikovanja srpskog nacionalnog identiteta kao istovremeno drevnog i civilizacijski utemeljenog u iskustvu imperije, identiteta modernog i emancipatorskog koji je u velikoj meri problematizovao oficijelnu ideološku kovanicu Jugoslovena kao "troimenog naroda" i jedinstvo Srba, Hrvata i Slovenaca u njihovoj prvoj zajedničkoj državi.

Кључне речи:
National identity / Yugoslavism / Yugoslavia / Nationalism / Imperialism / Serbian architecture / Serbian history / National identity
Извор:
Istorija umetnosti u Srbiji XX vek. Tom 3, Moderna i modernizmi : 1878-1941, 2014, 143-156
Издавач:
  • Beograd : Orion art
  • Beograd : Fakultet muzičke umetnosti, Katedra za muzikologiju
Финансирање / пројекти:
  • Српска уметност 20. века: национално и Европа (RS-177013)

ISBN: 978-86-6389-005-3 (OA)

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1035
URI
https://raf.arh.bg.ac.rs/handle/123456789/1035
Колекције
  • Publikacije istraživača / Researchers' publications
Институција/група
Arhitektonski fakultet
TY  - CHAP
AU  - Ignjatović, Aleksandar
PY  - 2014
UR  - https://raf.arh.bg.ac.rs/handle/123456789/1035
AB  - U periodu izmedju dva svetska rata arhitektonska kultura u Jugoslaviji predstavljala je sastavni deo složenog i razudjenog ideološkog pejzaža. Medju srpskim elitama, arhitektura je bila uključena u kompleks pitanja ne samo o tome kako se zamišljala srpska nacija i formalno (nominalno i administrativno) nepostojeća Srbija u kontekstu Jugoslavije, već i kako se videla nacionalnu prošlost koja je trebalo da legitimiše nacionalnu budućnost. Tako je arhitektonska kultura kojom su rukovodile srpske elite, a posebno arhitektura metropolskog sedišta i prestonice, bila užlebljena u složeni ideološki mehanizam: istovremenog kretanja ka vidljivom vizuelnom i materijalnom uobličavanju ideje o imperijalnoj naciji i jezgru nove složene zajednice. To je značilo da je arhitektura učestvovala u konstruisanju lika metropolskog sedišta, obrazovanju narativa o Srbima kao „državotvornom narodu” čiju misiju u budućnosti legitimiše slavna prošlost; da je predstavljala sastavni deo produkcije teritorijalnih i kulturnih različitosti (kao ključnog obeležja imperijalnog diskursa),  te vizuelizacije niza imperijalnih periferija kao svojevrsnih unutrašnjih kolonija.  Na taj način, arhitektura je stajala u srži oblikovanja srpskog nacionalnog identiteta kao istovremeno drevnog i civilizacijski utemeljenog u iskustvu imperije, identiteta modernog i emancipatorskog koji je u velikoj meri problematizovao oficijelnu ideološku kovanicu Jugoslovena kao "troimenog naroda" i jedinstvo Srba, Hrvata i Slovenaca u njihovoj prvoj zajedničkoj  državi.
PB  - Beograd : Orion art
PB  - Beograd : Fakultet muzičke umetnosti, Katedra za muzikologiju
T2  - Istorija umetnosti u Srbiji XX vek. Tom 3, Moderna i modernizmi : 1878-1941
T1  - Sanjana prošlost, zamišljena budućnost: Arhitektura i nacionalni identitet u Srbiji 1918-1941
SP  - 143
EP  - 156
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1035
ER  - 
@inbook{
author = "Ignjatović, Aleksandar",
year = "2014",
abstract = "U periodu izmedju dva svetska rata arhitektonska kultura u Jugoslaviji predstavljala je sastavni deo složenog i razudjenog ideološkog pejzaža. Medju srpskim elitama, arhitektura je bila uključena u kompleks pitanja ne samo o tome kako se zamišljala srpska nacija i formalno (nominalno i administrativno) nepostojeća Srbija u kontekstu Jugoslavije, već i kako se videla nacionalnu prošlost koja je trebalo da legitimiše nacionalnu budućnost. Tako je arhitektonska kultura kojom su rukovodile srpske elite, a posebno arhitektura metropolskog sedišta i prestonice, bila užlebljena u složeni ideološki mehanizam: istovremenog kretanja ka vidljivom vizuelnom i materijalnom uobličavanju ideje o imperijalnoj naciji i jezgru nove složene zajednice. To je značilo da je arhitektura učestvovala u konstruisanju lika metropolskog sedišta, obrazovanju narativa o Srbima kao „državotvornom narodu” čiju misiju u budućnosti legitimiše slavna prošlost; da je predstavljala sastavni deo produkcije teritorijalnih i kulturnih različitosti (kao ključnog obeležja imperijalnog diskursa),  te vizuelizacije niza imperijalnih periferija kao svojevrsnih unutrašnjih kolonija.  Na taj način, arhitektura je stajala u srži oblikovanja srpskog nacionalnog identiteta kao istovremeno drevnog i civilizacijski utemeljenog u iskustvu imperije, identiteta modernog i emancipatorskog koji je u velikoj meri problematizovao oficijelnu ideološku kovanicu Jugoslovena kao "troimenog naroda" i jedinstvo Srba, Hrvata i Slovenaca u njihovoj prvoj zajedničkoj  državi.",
publisher = "Beograd : Orion art, Beograd : Fakultet muzičke umetnosti, Katedra za muzikologiju",
journal = "Istorija umetnosti u Srbiji XX vek. Tom 3, Moderna i modernizmi : 1878-1941",
booktitle = "Sanjana prošlost, zamišljena budućnost: Arhitektura i nacionalni identitet u Srbiji 1918-1941",
pages = "143-156",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1035"
}
Ignjatović, A.. (2014). Sanjana prošlost, zamišljena budućnost: Arhitektura i nacionalni identitet u Srbiji 1918-1941. in Istorija umetnosti u Srbiji XX vek. Tom 3, Moderna i modernizmi : 1878-1941
Beograd : Orion art., 143-156.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1035
Ignjatović A. Sanjana prošlost, zamišljena budućnost: Arhitektura i nacionalni identitet u Srbiji 1918-1941. in Istorija umetnosti u Srbiji XX vek. Tom 3, Moderna i modernizmi : 1878-1941. 2014;:143-156.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1035 .
Ignjatović, Aleksandar, "Sanjana prošlost, zamišljena budućnost: Arhitektura i nacionalni identitet u Srbiji 1918-1941" in Istorija umetnosti u Srbiji XX vek. Tom 3, Moderna i modernizmi : 1878-1941 (2014):143-156,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1035 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О РАФ-у | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О РАФ-у | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB