Politika predstavljanja jugoslovenstva: Jugoslovenski paviljon na Svetskoj izložbi u Parizu 1937. godine
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Tekst govori o ideološkoj ulozi arhitektrure Jugoslovenskog paviljona na Svetskoj izložbi u Parizu 1937. godine. Prostorni, formalni i semiotički aspekti nacionalnog paviljona funkcionisali su kao deo opšteg sistema konstrukcije ideologije jugoslovenstva i kao pokušaj da se pred svetskom javnošću utvrdi i centrira poželjna slika o jugoslovenskoj naciji, državi i kulturi. Paviljon Kraljevine Jugoslavije na Svetskoj izložbi u Parizu 1937. godine imao je prepoznatljivo mesto u arhitekturi četvrte decenije XX veka, kao jednostavna građevina monumentalne neoklasične retorike. Ona je bila sastavni deo sistematski pripremane međunarodne prezentacije jugoslovenske nacije, države i kulture na ovoj velikoj međunarodnoj smotri. Kako je Jugoslaviju trebalo predstaviti kao vitalnu i progresivnu državu, a Jugoslovene kao drevnu naciju sa bogatim kulturnim varijetetima, to se i značenje arhitekture nacionalnog paviljona konstruisalo u skladu sa ovim opštim ideološkim principima. Tim principima bili ...su podređeni svi vizuelni elementi ove efemerne građevine, kao i sistem regulisanog kretanja kroz paviljon, o čemu svedoče kritički osvrti savremenika i prepiska glavnih protagonista jugoslovenske prezentacije na Svetskoj izložbi u Parizu.
Keywords:
National identity / Yugoslavia / Nationalism / Modern Art / Ephemeral architecture / World Exhibitions / Exposition Internationale des Arts et des Techniques dans la Vie Moderne 1937Source:
Годишњак за друштвену историју = Annual of Social History, 2006, 11, 2-3, 65-82Publisher:
- Beograd: Udruženje za društvenu istoriju
- Beograd: Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet
Institution/Community
Arhitektonski fakultetTY - JOUR AU - Ignjatović, Aleksandar PY - 2006 UR - https://raf.arh.bg.ac.rs/handle/123456789/1042 AB - Tekst govori o ideološkoj ulozi arhitektrure Jugoslovenskog paviljona na Svetskoj izložbi u Parizu 1937. godine. Prostorni, formalni i semiotički aspekti nacionalnog paviljona funkcionisali su kao deo opšteg sistema konstrukcije ideologije jugoslovenstva i kao pokušaj da se pred svetskom javnošću utvrdi i centrira poželjna slika o jugoslovenskoj naciji, državi i kulturi. Paviljon Kraljevine Jugoslavije na Svetskoj izložbi u Parizu 1937. godine imao je prepoznatljivo mesto u arhitekturi četvrte decenije XX veka, kao jednostavna građevina monumentalne neoklasične retorike. Ona je bila sastavni deo sistematski pripremane međunarodne prezentacije jugoslovenske nacije, države i kulture na ovoj velikoj međunarodnoj smotri. Kako je Jugoslaviju trebalo predstaviti kao vitalnu i progresivnu državu, a Jugoslovene kao drevnu naciju sa bogatim kulturnim varijetetima, to se i značenje arhitekture nacionalnog paviljona konstruisalo u skladu sa ovim opštim ideološkim principima. Tim principima bili su podređeni svi vizuelni elementi ove efemerne građevine, kao i sistem regulisanog kretanja kroz paviljon, o čemu svedoče kritički osvrti savremenika i prepiska glavnih protagonista jugoslovenske prezentacije na Svetskoj izložbi u Parizu. PB - Beograd: Udruženje za društvenu istoriju PB - Beograd: Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet T2 - Годишњак за друштвену историју = Annual of Social History T1 - Politika predstavljanja jugoslovenstva: Jugoslovenski paviljon na Svetskoj izložbi u Parizu 1937. godine VL - 11 IS - 2-3 SP - 65 EP - 82 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1042 ER -
@article{ author = "Ignjatović, Aleksandar", year = "2006", abstract = "Tekst govori o ideološkoj ulozi arhitektrure Jugoslovenskog paviljona na Svetskoj izložbi u Parizu 1937. godine. Prostorni, formalni i semiotički aspekti nacionalnog paviljona funkcionisali su kao deo opšteg sistema konstrukcije ideologije jugoslovenstva i kao pokušaj da se pred svetskom javnošću utvrdi i centrira poželjna slika o jugoslovenskoj naciji, državi i kulturi. Paviljon Kraljevine Jugoslavije na Svetskoj izložbi u Parizu 1937. godine imao je prepoznatljivo mesto u arhitekturi četvrte decenije XX veka, kao jednostavna građevina monumentalne neoklasične retorike. Ona je bila sastavni deo sistematski pripremane međunarodne prezentacije jugoslovenske nacije, države i kulture na ovoj velikoj međunarodnoj smotri. Kako je Jugoslaviju trebalo predstaviti kao vitalnu i progresivnu državu, a Jugoslovene kao drevnu naciju sa bogatim kulturnim varijetetima, to se i značenje arhitekture nacionalnog paviljona konstruisalo u skladu sa ovim opštim ideološkim principima. Tim principima bili su podređeni svi vizuelni elementi ove efemerne građevine, kao i sistem regulisanog kretanja kroz paviljon, o čemu svedoče kritički osvrti savremenika i prepiska glavnih protagonista jugoslovenske prezentacije na Svetskoj izložbi u Parizu.", publisher = "Beograd: Udruženje za društvenu istoriju, Beograd: Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet", journal = "Годишњак за друштвену историју = Annual of Social History", title = "Politika predstavljanja jugoslovenstva: Jugoslovenski paviljon na Svetskoj izložbi u Parizu 1937. godine", volume = "11", number = "2-3", pages = "65-82", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1042" }
Ignjatović, A.. (2006). Politika predstavljanja jugoslovenstva: Jugoslovenski paviljon na Svetskoj izložbi u Parizu 1937. godine. in Годишњак за друштвену историју = Annual of Social History Beograd: Udruženje za društvenu istoriju., 11(2-3), 65-82. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1042
Ignjatović A. Politika predstavljanja jugoslovenstva: Jugoslovenski paviljon na Svetskoj izložbi u Parizu 1937. godine. in Годишњак за друштвену историју = Annual of Social History. 2006;11(2-3):65-82. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1042 .
Ignjatović, Aleksandar, "Politika predstavljanja jugoslovenstva: Jugoslovenski paviljon na Svetskoj izložbi u Parizu 1937. godine" in Годишњак за друштвену историју = Annual of Social History, 11, no. 2-3 (2006):65-82, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1042 .