Приказ основних података о документу

Транспозиција духа и карактера италијанскомедитеранске архитектуре у раним пројектима Милана Злоковића

dc.creatorBlagojević, Ljiljana
dc.date.accessioned2020-11-26T20:22:55Z
dc.date.available2020-11-26T20:22:55Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn0354-6055
dc.identifier.issn2217-8074
dc.identifier.urihttps://raf.arh.bg.ac.rs/handle/123456789/1074
dc.description.abstractУ досадашњим проучавањима дела архитекта Милана Злоковића (1898, Трст – 1965, Београд) највише пажње посвећивано је делима која припадају модерном покрету, с обзиром на њихов кључни значај за тај правац. У овом раду, међутим, детаљније се испитује једна друга линија архитектонског сензибилитета која је унеколико запостављена у досадашњим истраживањима, а која би се могла одредити као трансисторијска интерпретација и транспозиција културних, уметничких и градитељских принципа италијанскомедитеранске архитектуре у његовом делу. У архитектури оног дела Италије који је био под влашћу Аустроугарске до њеног распада, а нарочито у Трсту где је Злоковић рођен и одрастао, уз италомедитеранске мешају се и средњоевропски културни утицаји. Циљ рада је да детаљно разложи и испита специфичну линију стваралачког сензибилитета архитекта кроз анализу његових дела у односу на историјско-културни контекст и архитектуру Трста на прелому 19. и 20. века. Рад је заснован на анализи примарних извора, пројеката и фотодокументације из породичног архива архитекта и студије контекста кроз увид у секундарне изворе о тршћанској архитектури. У ширем смислу, овај рад о поливалентним основама београдске модерне архитектуре, има циљ да прошири референтно и интерпретативно поље ка једном комплекснијем сагледавању дискурса модернизма у Србији у којем је архитект Злоковић имао кључну улогу.sr
dc.description.abstractThe research of work of the architect Milan Zloković (1898, Trieste – 1965, Belgrade) so far has focused mostly towards analysis of his projects which are key to the study of the modern movement in architecture in Serbia and the region. This paper, however, opens a line of inquiry which focuses on another feature of his creative disposition, which has been overlooked to some extent. It is argued that this sensibility, which characterises his early projects of the 1920s, owes much to his Mediterranean ancestry and upbringing in Italy. In his projects this feature corresponds to a certain transhistorical interpretation and transposition of cultural, artistic and tectonic principles of the Italian-Mediterranean architecture. In the architecture of the regions of Italy which were under the AustroHungarian rule until its break-up in WW1 and particularly in Trieste, where the architect was born and lived until he left for university studies, Central European and especially Viennese cultural influences mix with those of Italian and Mediterranean origin. The aim of this article is to examine this very feature of Zloković’s designs in relation to historical and cultural context of Trieste architecture at the turn of the 20th century. The analysis of Zloković’s early projects is based on study of primary sources, i. e., projects and photographic documentation from the architect’s family archive, as well as on secondary sources on Trieste architecture. In a more general sense, this article on the polyvalent foundation of Belgrade modern movement aims to expand the referential and interpretative field of research of modernist discourse in which architect Zloković had a key role.en
dc.language.isosrsr
dc.publisherInstitute of Architecture and Urban and Spatial Planning of Serbiasr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceArhitektura i Urbanizamsr
dc.subjectАрхитектура Милана Злоковићаsr
dc.subjectТрансисторијска интерпретацијаsr
dc.subjectТранспозиција културнихsr
dc.subjectArchitect Milan Zlokovićsr
dc.subjectТranshistorical interpretationsr
dc.subjectТransposition of culturalsr
dc.subjectArchitecture of Triestesr
dc.subjectуметничких и градитељских принципаsr
dc.subjectartistic and tectonic principlessr
dc.titleTransposition of the ethos of Italian-Mediterranean architecture in the early projects of Milan Zlokovićen
dc.titleТранспозиција духа и карактера италијанскомедитеранске архитектуре у раним пројектима Милана Злоковићаsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dcterms.abstractБлагојевић, Љиљана; Transpozicija duha i karaktera italijanskomediteranske arhitekture u ranim projektima Milana Zlokovića;
dc.citation.issue34
dc.citation.spage3
dc.citation.epage13
dc.citation.rankM51
dc.identifier.doi10.5937/arhurb1234003B
dc.identifier.fulltexthttps://raf.arh.bg.ac.rs/bitstream/id/3722/BlagojevicTranspozicija.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу