RAF - Repository of the Faculty of Architecture
University of Belgrade, Faculty of Architecture
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   RAF
  • Arhitektonski fakultet
  • Publikacije istraživača / Researchers' publications
  • View Item
  •   RAF
  • Arhitektonski fakultet
  • Publikacije istraživača / Researchers' publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Istraživanja mogućih unapređenja u obrazovanju arhitekata – integrisanje elektronskog učenja i parametarskog modelovanja u nastavu urbanog dizajna

Research of possible improvements in education of architects - integrating e-learning and parametric modeling in urban design teaching

Thumbnail
2013
Monografija.pdf (4.191Mb)
Authors
Devetaković, Mirjana
Arsić, Petar
Petruševski, Ljiljana
Kijanović, Jelena
Nikolić, Ivica
Book part (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Converging developments in informati on and communicati on technologies, have greatly infl uenced the contemporary architectural practi ce, and consequently the educati on of architects. Introducti on of the Internet in the educati onal process, whether through the use of various resources related to the selected locati on or broader base of disciplinary knowledge relevant to solving of a specifi c design problem, has become a standard procedure for all parti cipants in educati on. The communicati on potenti al of the Internet, however, provides opportuniti es not only to collect informati on and use existi ng knowledge, but also for the acti ve exchange and creati on of new knowledge, which in this case relates to urban design in specifi c areas of Serbia. One of the characteristi cs of a series of studio projects in urban design, realized during the academic year 2010/11 with third-year students, is the technological improvement of learning, especially by integrati ng select...ed concepts of electronic learning (e-Learning) in the Studio Project (SP4). Virtual environment used to support teaching in the studio of prof. Petar Arsic is shown in more detail as an example of this work. Besides the implementati on of e-learning educati onal model, within the same study, in cooperati on with the Cabinet for mathemati cs, geometry and architectural CAAD (Computer Aided Architectural Design), specifi c concepts of parametric modeling have been developed, adapted to the needs of modern urban design. In this sense, the parametric modeling system that provides real ti me control of the geometry and parameters of urban structure (number of fl oors, ground fl oor dimensions, density and objects’ layout), as well as the index of constructi on and occupancy of land is presented.

Konvergentan razvoj informacionih i komunikacionih tehnologija, snažno je uti cao na savremenu arhitektonsku praksu, a samim ti m i na obrazovanje arhitekata. Uključivanje Interneta u obrazovni proces, bilo kroz korišćenje različiti h resursa vezanih za izabranu lokaciju ili šire baze disciplinarnog znanja koje se odnosi na rešavanje karakteristi čnog projektantskog problema, postalo je standardni postupak za sve učesnike u nastavi. Komunikacioni potencijal Interneta, međuti m, daje mogućnosti ne samo za prikupljanje informacija i korišćenje postojećih znanja, nego i za akti vnu razmenu i kreiranje novog znanja, koje se u ovom slučaju odnosi na urbani dizajn u specifi čnim područjima Srbije. Jedna od karakteristi ka serije studio projekata iz oblasti urbanog dizajna, realizovanih školske 2010/11. godine sa studenti ma treće godine, jeste i tehnološko unapređenje nastave, pre svega kroz integrisanje izabranih koncepata elektronskog učenja (e-Learning) u nastavu na Studio projek...tu (SP4). Kao primer ovakvog rada detaljnije je prikazano elektronsko okruženje korišćeno za podršku nastavi u studiju prof. Petra Arsića. Pored primene elektronskog učenja, u okviru istog studija, u saradnji sa Kabinetom za matemati ku, arhitektonsku geometriju i CAAD (Computer Aided Architectural Design), razvijeni su i specifi čni koncepti parametarskog modelovanja, prilagođeni potrebama savremenog urbanog dizajna. U tom smislu prikazan je sistem za parametarsko modelovanje urbanisti čkih sklopova koji omogućava kontrolu geometrije i parametara urbanisti čkog sklopa (spratnosti , dimenzija osnove, gusti nu i distribuciju objekata), kao i indeksa izgrađenosti i zauzetosti parcele, u realnom vremenu.

Keywords:
Urban Design / Virtual environment / e-Learning / Architectural education / Knowledge management / Parametric modeling / Urbani dizajn / Elektronsko učenje / Arhitektonsko obrazovanje / Upravljanje znanjem / Parametarsko modelovanje
Source:
Savremeni pristupi urbanom dizajnu za održivi turizam Srbije = Contemporary Approach to Urban Design for Sustainable Tourism of Serbia, 2013, 270-295
Publisher:
  • Beograd : Arhitektonski fakultet = Belgrade : Faculty of Architecture

ISBN: 978-86-7924-064-4

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1176
URI
https://raf.arh.bg.ac.rs/handle/123456789/1176
Collections
  • Publikacije istraživača / Researchers' publications
Institution/Community
Arhitektonski fakultet
TY  - CHAP
AU  - Devetaković, Mirjana
AU  - Arsić, Petar
AU  - Petruševski, Ljiljana
AU  - Kijanović, Jelena
AU  - Nikolić, Ivica
PY  - 2013
UR  - https://raf.arh.bg.ac.rs/handle/123456789/1176
AB  - Converging developments in informati on and communicati on technologies, have greatly infl uenced the contemporary
architectural practi ce, and consequently the educati on of architects. Introducti on of the Internet
in the educati onal process, whether through the use of various resources related to the selected locati on
or broader base of disciplinary knowledge relevant to solving of a specifi c design problem, has become a
standard procedure for all parti cipants in educati on. The communicati on potenti al of the Internet, however,
provides opportuniti es not only to collect informati on and use existi ng knowledge, but also for the acti ve
exchange and creati on of new knowledge, which in this case relates to urban design in specifi c areas of Serbia.
One of the characteristi cs of a series of studio projects in urban design, realized during the academic year
2010/11 with third-year students, is the technological improvement of learning, especially by integrati ng
selected concepts of electronic learning (e-Learning) in the Studio Project (SP4). Virtual environment used to
support teaching in the studio of prof. Petar Arsic is shown in more detail as an example of this work.
Besides the implementati on of e-learning educati onal model, within the same study, in cooperati on with the
Cabinet for mathemati cs, geometry and architectural CAAD (Computer Aided Architectural Design), specifi c
concepts of parametric modeling have been developed, adapted to the needs of modern urban design. In
this sense, the parametric modeling system that provides real ti me control of the geometry and parameters
of urban structure (number of fl oors, ground fl oor dimensions, density and objects’ layout), as well as the
index of constructi on and occupancy of land is presented.
AB  - Konvergentan razvoj informacionih i komunikacionih tehnologija, snažno je uti cao na savremenu arhitektonsku
praksu, a samim ti m i na obrazovanje arhitekata. Uključivanje Interneta u obrazovni proces, bilo kroz
korišćenje različiti h resursa vezanih za izabranu lokaciju ili šire baze disciplinarnog znanja koje se odnosi na
rešavanje karakteristi čnog projektantskog problema, postalo je standardni postupak za sve učesnike u nastavi.
Komunikacioni potencijal Interneta, međuti m, daje mogućnosti ne samo za prikupljanje informacija i
korišćenje postojećih znanja, nego i za akti vnu razmenu i kreiranje novog znanja, koje se u ovom slučaju
odnosi na urbani dizajn u specifi čnim područjima Srbije.
Jedna od karakteristi ka serije studio projekata iz oblasti urbanog dizajna, realizovanih školske 2010/11. godine
sa studenti ma treće godine, jeste i tehnološko unapređenje nastave, pre svega kroz integrisanje izabranih
koncepata elektronskog učenja (e-Learning) u nastavu na Studio projektu (SP4). Kao primer ovakvog rada
detaljnije je prikazano elektronsko okruženje korišćeno za podršku nastavi u studiju prof. Petra Arsića.
Pored primene elektronskog učenja, u okviru istog studija, u saradnji sa Kabinetom za matemati ku, arhitektonsku
geometriju i CAAD (Computer Aided Architectural Design), razvijeni su i specifi čni koncepti parametarskog
modelovanja, prilagođeni potrebama savremenog urbanog dizajna. U tom smislu prikazan je sistem
za parametarsko modelovanje urbanisti čkih sklopova koji omogućava kontrolu geometrije i parametara
urbanisti čkog sklopa (spratnosti , dimenzija osnove, gusti nu i distribuciju objekata), kao i indeksa izgrađenosti
i zauzetosti parcele, u realnom vremenu.
PB  - Beograd : Arhitektonski fakultet  = Belgrade : Faculty of Architecture
T2  - Savremeni pristupi urbanom dizajnu za održivi turizam Srbije  = Contemporary Approach to Urban Design for Sustainable Tourism of Serbia
T1  - Istraživanja mogućih unapređenja u obrazovanju arhitekata – integrisanje elektronskog učenja i parametarskog modelovanja u nastavu urbanog dizajna
T1  - Research of possible improvements in education of architects - integrating e-learning and parametric modeling in urban design teaching
SP  - 270
EP  - 295
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1176
ER  - 
@inbook{
author = "Devetaković, Mirjana and Arsić, Petar and Petruševski, Ljiljana and Kijanović, Jelena and Nikolić, Ivica",
year = "2013",
abstract = "Converging developments in informati on and communicati on technologies, have greatly infl uenced the contemporary
architectural practi ce, and consequently the educati on of architects. Introducti on of the Internet
in the educati onal process, whether through the use of various resources related to the selected locati on
or broader base of disciplinary knowledge relevant to solving of a specifi c design problem, has become a
standard procedure for all parti cipants in educati on. The communicati on potenti al of the Internet, however,
provides opportuniti es not only to collect informati on and use existi ng knowledge, but also for the acti ve
exchange and creati on of new knowledge, which in this case relates to urban design in specifi c areas of Serbia.
One of the characteristi cs of a series of studio projects in urban design, realized during the academic year
2010/11 with third-year students, is the technological improvement of learning, especially by integrati ng
selected concepts of electronic learning (e-Learning) in the Studio Project (SP4). Virtual environment used to
support teaching in the studio of prof. Petar Arsic is shown in more detail as an example of this work.
Besides the implementati on of e-learning educati onal model, within the same study, in cooperati on with the
Cabinet for mathemati cs, geometry and architectural CAAD (Computer Aided Architectural Design), specifi c
concepts of parametric modeling have been developed, adapted to the needs of modern urban design. In
this sense, the parametric modeling system that provides real ti me control of the geometry and parameters
of urban structure (number of fl oors, ground fl oor dimensions, density and objects’ layout), as well as the
index of constructi on and occupancy of land is presented., Konvergentan razvoj informacionih i komunikacionih tehnologija, snažno je uti cao na savremenu arhitektonsku
praksu, a samim ti m i na obrazovanje arhitekata. Uključivanje Interneta u obrazovni proces, bilo kroz
korišćenje različiti h resursa vezanih za izabranu lokaciju ili šire baze disciplinarnog znanja koje se odnosi na
rešavanje karakteristi čnog projektantskog problema, postalo je standardni postupak za sve učesnike u nastavi.
Komunikacioni potencijal Interneta, međuti m, daje mogućnosti ne samo za prikupljanje informacija i
korišćenje postojećih znanja, nego i za akti vnu razmenu i kreiranje novog znanja, koje se u ovom slučaju
odnosi na urbani dizajn u specifi čnim područjima Srbije.
Jedna od karakteristi ka serije studio projekata iz oblasti urbanog dizajna, realizovanih školske 2010/11. godine
sa studenti ma treće godine, jeste i tehnološko unapređenje nastave, pre svega kroz integrisanje izabranih
koncepata elektronskog učenja (e-Learning) u nastavu na Studio projektu (SP4). Kao primer ovakvog rada
detaljnije je prikazano elektronsko okruženje korišćeno za podršku nastavi u studiju prof. Petra Arsića.
Pored primene elektronskog učenja, u okviru istog studija, u saradnji sa Kabinetom za matemati ku, arhitektonsku
geometriju i CAAD (Computer Aided Architectural Design), razvijeni su i specifi čni koncepti parametarskog
modelovanja, prilagođeni potrebama savremenog urbanog dizajna. U tom smislu prikazan je sistem
za parametarsko modelovanje urbanisti čkih sklopova koji omogućava kontrolu geometrije i parametara
urbanisti čkog sklopa (spratnosti , dimenzija osnove, gusti nu i distribuciju objekata), kao i indeksa izgrađenosti
i zauzetosti parcele, u realnom vremenu.",
publisher = "Beograd : Arhitektonski fakultet  = Belgrade : Faculty of Architecture",
journal = "Savremeni pristupi urbanom dizajnu za održivi turizam Srbije  = Contemporary Approach to Urban Design for Sustainable Tourism of Serbia",
booktitle = "Istraživanja mogućih unapređenja u obrazovanju arhitekata – integrisanje elektronskog učenja i parametarskog modelovanja u nastavu urbanog dizajna, Research of possible improvements in education of architects - integrating e-learning and parametric modeling in urban design teaching",
pages = "270-295",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1176"
}
Devetaković, M., Arsić, P., Petruševski, L., Kijanović, J.,& Nikolić, I.. (2013). Istraživanja mogućih unapređenja u obrazovanju arhitekata – integrisanje elektronskog učenja i parametarskog modelovanja u nastavu urbanog dizajna. in Savremeni pristupi urbanom dizajnu za održivi turizam Srbije  = Contemporary Approach to Urban Design for Sustainable Tourism of Serbia
Beograd : Arhitektonski fakultet  = Belgrade : Faculty of Architecture., 270-295.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1176
Devetaković M, Arsić P, Petruševski L, Kijanović J, Nikolić I. Istraživanja mogućih unapređenja u obrazovanju arhitekata – integrisanje elektronskog učenja i parametarskog modelovanja u nastavu urbanog dizajna. in Savremeni pristupi urbanom dizajnu za održivi turizam Srbije  = Contemporary Approach to Urban Design for Sustainable Tourism of Serbia. 2013;:270-295.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1176 .
Devetaković, Mirjana, Arsić, Petar, Petruševski, Ljiljana, Kijanović, Jelena, Nikolić, Ivica, "Istraživanja mogućih unapređenja u obrazovanju arhitekata – integrisanje elektronskog učenja i parametarskog modelovanja u nastavu urbanog dizajna" in Savremeni pristupi urbanom dizajnu za održivi turizam Srbije  = Contemporary Approach to Urban Design for Sustainable Tourism of Serbia (2013):270-295,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1176 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RAF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RAF | Send Feedback

OpenAIRERCUB