DANuRB - DANube Urban Brand – Утврђивање „ДУНАВСКОГ“ културног идентитета и солидарности [1. награда]
DANuRB - DANube Urban Brand – The determination of the “DANUBE” cultural identity and solidarity [1. prize]
Аутори
Ђукић, АлександраВаништа Лазаревић, Ева
Вукмировић, Милена
Антонић, Бранислав
Радић, Тамара
Ступар, Александра
Кадар, Балинт
Изведена дела, награде и изложбе (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
DANUrB – DANube Urban Brand / Дунавски урбани бренд – је пројекат у оквиру INTERREG програма за Подунавље. Он представља изградњу регионалне мреже кроз туризам и образовање ради јачања „дунавског“ културног идентитета и солидарности. Главни циљ пројекта је стварање свеобухватне просторно-културне мреже, „Дунавске културне променаде“, која би повезала све заједнице дуж реке, уједињујући их у једну туристичку дестинацију као бренд, нудећи тематске туристичке путеве и развијајући могућности које могу повећати број посетилаца и продужити њихов боравак у овом подручју. Архитектонски факултет Универзитета у Београду је један од 38 партнера на пројекту, са придруженим партнерима у туристичким организацијама Голупца и Смедерева. Ови градови са веома познатим и величанственим тврђавама су такође полигон, где су истраживачки тим и студенти са Архитектонског факултета у Београду започели истраживање неискоришћених и скривених извора културног и друштвеног капитала, кључног за боље економске, друш...твене и културне изгледе у будућности. Ово истраживање је донело и прве резултате, у облику скупа важних података који повезују простор, културу, наслеђе и туризам.
DANUrB – DANube Urban Brand – is a project within INTERREG Danube programme. It is a regional network building through tourism and education to strengthen the “Danube”
cultural identity and solidarity. The main goal of the project is to create a comprehensive spatio-cultural network, a “Danube Cultural Promenade”, connecting all communities along
the river, unifying these into one tourism destination brand, offering thematic routes and developing possibilities that can increase the number of visitors and can prolong their stay in
the region. The Faculty of Architecture of the University of Belgrade is one of 38 project partners, with associate partners of the tourist organisations of Golubac and Smederevo.
These towns with well-known and magnificent fortresses are also research polygons, where the research team and students from the Faculty of Architecture have started to explore
the unused or hidden cultural and social capital resources, crucial for better economic, social, and c...ultural prospects in the future. This first research has brought the initial results, in
the form of collection of relevant information regarding the links between space, culture, heritage and tourism.
Кључне речи:
Дунав / културни туризам / подунавски градови / културна баштина / градска баштина / урбано умрежавањеИзвор:
26th International urban planning exhibition, Niš, 8-15 November 2017 = 26. међународни салон урбанизма, Ниш, 8-15. 11. 2017., 2017Издавач:
- Ниш : Удружење урбаниста Србије
Финансирање / пројекти:
- DANUrB
Институција/група
Arhitektonski fakultetЂукић, А., Ваништа Лазаревић, Е., Вукмировић, М., Антонић, Б., Радић, Т., Ступар, А.,& Кадар, Б.. (2017). DANuRB - DANube Urban Brand – Утврђивање „ДУНАВСКОГ“ културног идентитета и солидарности [1. награда]. in 26th International urban planning exhibition, Niš, 8-15 November 2017 = 26. међународни салон урбанизма, Ниш, 8-15. 11. 2017. Ниш : Удружење урбаниста Србије.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1391
Ђукић А, Ваништа Лазаревић Е, Вукмировић М, Антонић Б, Радић Т, Ступар А, Кадар Б. DANuRB - DANube Urban Brand – Утврђивање „ДУНАВСКОГ“ културног идентитета и солидарности [1. награда]. in 26th International urban planning exhibition, Niš, 8-15 November 2017 = 26. међународни салон урбанизма, Ниш, 8-15. 11. 2017.. 2017;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1391 .
Ђукић, Александра, Ваништа Лазаревић, Ева, Вукмировић, Милена, Антонић, Бранислав, Радић, Тамара, Ступар, Александра, Кадар, Балинт, "DANuRB - DANube Urban Brand – Утврђивање „ДУНАВСКОГ“ културног идентитета и солидарности [1. награда]" in 26th International urban planning exhibition, Niš, 8-15 November 2017 = 26. међународни салон урбанизма, Ниш, 8-15. 11. 2017. (2017), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1391 .