Show simple item record

Javni gradski prostor nasuprot tržnom centru u konzumerističkoj kulturi - simulacija grada u cilju legitimisanja sebe kao urbanog mesta

dc.creatorĐukić, Aleksandra
dc.creatorCvetković, Marija
dc.date.accessioned2019-10-31T11:22:36Z
dc.date.available2019-10-31T11:22:36Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn0023-5164
dc.identifier.urihttps://raf.arh.bg.ac.rs/handle/123456789/248
dc.description.abstractIn this paper shopping malls are considered as a representative of modern consumer spaces and observed as places of interaction between the surrounding environment and the stakeholders, as well as places of their mutual indoor interaction. The idea of a shopping centre is the idea of compressing and intensifying a public space by placing all the necessary facilities under one roof. In this way, by providing access to all the necessary facilities, the need of the shopper to return to everyday life is lessened, shopping becomes a recreational activity and the shopping mall becomes a shelter. The aim of this paper is to compare the preferences consumers have towards shopping malls and public spaces, by determining consumers' opinion on the (dis) advantages of the shopping malls over features of a city centre. The basic goal of the research is to improve the knowledge and experiences in an architectural research through exploring of the mutual relations between the user, architecture and the space. The paper aims to analyse the relationship between architectural creativity and broader socio­cultural changes caused by the commercialization of a modern city.en
dc.description.abstractU radu se kao reprezent savremenih potrošačkih prostora razmatra tržni centar. Potrošački prostor posmatran je kao mesto interakcija između okruženja i aktera, te aktera međusobno. Ideja tržnog centra je kompresovanje i intenziviranje javnog prostora smeštanjem svih potrebnih sadržaja pod jedan krov. Na taj način, umanjuje se potreba kupca da se vrati svakodnevnom životu, kupovina postaje njegova rekreativna aktivnost, a tržni centar sigurno pribežište. Predmet rada je istraživanje stavova korisnika prema otvorenim javnim gradskim prostorima i tržnim centrima, kao i poređenje njihovih kvaliteta i nedostataka. Osnovni cilj je unapređenje znanja i iskustva u istraživačkom i projektanskom pogledu kroz istraživanje odnosa između korisnika, arhitekture i prostora. Zadatak je da se analiziraju relacije između arhitektonskog stvaralaštva i širih sociološko­kulturoloških promena izazvanih komercijalizacijom savremenog grada - konkretno, projektantski koncept formiranja komercijalnih (prevashodno trgovačkih) prostora i uticaja koje oni imaju prema širem gradskom (fizičkom i socijalnom) kontekstu i korišćenju.sr
dc.publisherZavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.sourceKultura
dc.subjectshopping mallen
dc.subjectpedestrian shopping streeten
dc.subjectidentityen
dc.subjectBelgradeen
dc.subjectpublic spaceen
dc.subjectconsumerismen
dc.subjecttržni centarsr
dc.subjecttrgovačka ulicasr
dc.subjectidentitetsr
dc.subjectBeogradsr
dc.subjectjavni prostorsr
dc.subjectkonzumerizamsr
dc.titlePublic space vs. shopping mall in consumerist culture simulation of the city in order to legitimize itself as a public spaceen
dc.titleJavni gradski prostor nasuprot tržnom centru u konzumerističkoj kulturi - simulacija grada u cilju legitimisanja sebe kao urbanog mestasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dcterms.abstractЂукић, Aлександра; Цветковић, Марија; Јавни градски простор насупрот тржном центру у конзумеристичкој култури - симулација града у циљу легитимисања себе као урбаног места; Јавни градски простор насупрот тржном центру у конзумеристичкој култури - симулација града у циљу легитимисања себе као урбаног места;
dc.citation.issue154
dc.citation.spage228
dc.citation.epage246
dc.citation.other(154): 228-246
dc.citation.rankM51
dc.identifier.doi10.5937/kultura1754228D
dc.identifier.fulltexthttps://raf.arh.bg.ac.rs//bitstream/id/116/246.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record