RAF - Repository of the Faculty of Architecture
University of Belgrade, Faculty of Architecture
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   RAF
  • Arhitektonski fakultet
  • Publikacije istraživača / Researchers' publications
  • View Item
  •   RAF
  • Arhitektonski fakultet
  • Publikacije istraživača / Researchers' publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Upravljanje saznajnim procesima u edukaciji arhitekata: razumevanje i kreativno rešavanje problema klimatskih promena

Thumbnail
2014
bitstream_2209.pdf (1.435Mb)
Authors
Mihajlov, Vladimir
Maruna, Marija
Contributors
Đokić, Vladan
Lazović, Zoran
Book part (Accepted Version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Ovaj tekst je usmeren ka istraživanju modela za realizaciju nastave za studente arhitekture u okviru problematike klimatskih promena. Pošlo se od pretpostavke da modeli interaktivnog (adaptivnog, generativnog i problemski orijentisanog) učenja povoljno utiču na promene u strukturi znanja studenata. U ovim metodama edukacije naročito su značajne dve komponente saznanja: kognitivna (intuitivna) i bihejvioristička (iskustvena), i one bitno utiču na uspešno razumevanje fenomena i kreativno rešavanje problema klimatskih promena. U radu je opisan model učenja na predmetu Urbana struktura na drugoj godini osnovnih akademskih studija Arhitektonskog fakulteta u Beogradu, a koji je od 1989. godine razvijala prof. dr Nada Lazarević Bajec. Sa aktuelizacijom teme uticaja klimatskih promena na prostorni razvoj i uključivanjem Arhitektonskog fakulteta u istraživačke projekte na ovu temu, od školske 2011/12. godine u postojeći model nastave se uključuje i aspekt klimatskih promena. Nakon analize dobi...jenih rezultata studentskih radova, može se zaključiti se da je u obrazovanju arhitekata za rešavanje problema klimatskih promena nužna primena alternativnih pedagoških modela. Nezaobilazan aspekt je i iznalaženje načina za razvijanje posebnih oblika edukacije u vezi sa klimatskim promenama u zemljama u razvoju, među koje se ubraja i Srbija. Zato je fokus pomeren sa ex cathedra iznošenja znanja studentima na osposobljavanje za intuitivna i logička razmatranja i na kreativnost u prepoznavanju i rešavanju lokalno specifičnih problema.

Keywords:
Klimatske promene / Edukacija / Interaktivni model / Kritički pristup / Kontekst
Source:
Uticaj klimatskih promena na planiranje i projektovanje : smernice i preporuke, 2014
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu - Arhitektonski fakultet
Projects:
  • Studying climate change and its influence on environment: impacts, adaptation and mitigation (RS-43007)

ISBN: 978-86-7924-138-2

[ Google Scholar ]
URI
http://raf.arh.bg.ac.rs/handle/123456789/800
Collections
  • Publikacije istraživača / Researchers' publications
Institution
Arhitektonski fakultet

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RAF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutionsAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RAF | Send Feedback

OpenAIRERCUB