Приказ основних података о документу

dc.contributorĐokić, Vladan
dc.contributorLazović, Zoran
dc.creatorMihajlov, Vladimir
dc.creatorMaruna, Marija
dc.date.accessioned2020-06-05T20:04:33Z
dc.date.available2020-06-05T20:04:33Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.isbn978-86-7924-138-2
dc.identifier.urihttps://raf.arh.bg.ac.rs/handle/123456789/800
dc.description.abstractOvaj tekst je usmeren ka istraživanju modela za realizaciju nastave za studente arhitekture u okviru problematike klimatskih promena. Pošlo se od pretpostavke da modeli interaktivnog (adaptivnog, generativnog i problemski orijentisanog) učenja povoljno utiču na promene u strukturi znanja studenata. U ovim metodama edukacije naročito su značajne dve komponente saznanja: kognitivna (intuitivna) i bihejvioristička (iskustvena), i one bitno utiču na uspešno razumevanje fenomena i kreativno rešavanje problema klimatskih promena. U radu je opisan model učenja na predmetu Urbana struktura na drugoj godini osnovnih akademskih studija Arhitektonskog fakulteta u Beogradu, a koji je od 1989. godine razvijala prof. dr Nada Lazarević Bajec. Sa aktuelizacijom teme uticaja klimatskih promena na prostorni razvoj i uključivanjem Arhitektonskog fakulteta u istraživačke projekte na ovu temu, od školske 2011/12. godine u postojeći model nastave se uključuje i aspekt klimatskih promena. Nakon analize dobijenih rezultata studentskih radova, može se zaključiti se da je u obrazovanju arhitekata za rešavanje problema klimatskih promena nužna primena alternativnih pedagoških modela. Nezaobilazan aspekt je i iznalaženje načina za razvijanje posebnih oblika edukacije u vezi sa klimatskim promenama u zemljama u razvoju, među koje se ubraja i Srbija. Zato je fokus pomeren sa ex cathedra iznošenja znanja studentima na osposobljavanje za intuitivna i logička razmatranja i na kreativnost u prepoznavanju i rešavanju lokalno specifičnih problema.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Arhitektonski fakultetsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/43007/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceUticaj klimatskih promena na planiranje i projektovanje : smernice i preporukesr
dc.subjectKlimatske promenesr
dc.subjectEdukacijasr
dc.subjectInteraktivni modelsr
dc.subjectKritički pristupsr
dc.subjectKontekstsr
dc.titleUpravljanje saznajnim procesima u edukaciji arhitekata: razumevanje i kreativno rešavanje problema klimatskih promenasr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseARRsr
dcterms.abstractМихајлов, Владимир; Маруна, Марија; Управљање сазнајним процесима у едукацији архитеката: разумевање и креативно решавање проблема климатских промена; Управљање сазнајним процесима у едукацији архитеката: разумевање и креативно решавање проблема климатских промена;
dc.identifier.fulltexthttps://raf.arh.bg.ac.rs/bitstream/id/2209/bitstream_2209.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_800
dc.type.versionacceptedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу