Primena obnovljivih izvora energije na zgradama škola fiskulturnih sala i predškolskih ustanova
Application of renewable energy sources in school, gym and kindergarten buildings
Аутори
Jovanović Popović, MilicaIgnjatović, Dušan
Zeković, Bojana
Đurišić, Željko
Batić, Iva
Bakić, Vukman
Mirkov, Nikola
Kljajić, Miroslav
Konstantinović, Dragana
Књига (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Примена обновљивих извора енергије на зградама школа, фискултурних сала и предшколских установа представља студију у којој су дефинисани могући модалитети и домети примене различитих расположивих видова обновљивих извора енергије у Србији, уз ограничења која намећу бројни затечени услови, пре свега локације. У уводном делу описан је значај примене обновљивих извора у глобалним и локалним тенденцијама одрживог развоја, као и главни међународни и домаћи легислативни акти. Потом је дефинисана методологија прорачуна потребних капацитета и енергетских добитака за сваку од анализираних технологија примене обновљивих извора енергије. Анализирани су системи топлотних пумпи, могућност примене енергије биомасе, као и могућност примене соларне енергије путем термалних соларних колектора и фотонапонских система. Могућност примене дефинисане методологије у теоретском делу илустрована је кроз конкретне случајеве школских и предшколских зграда, као и зграда школских фискултурних сала, у складу са пре...тходно дефинисаним типологијама и условима конкретних локација.
Application of renewable energy sources in school, gym and kindergarten buildings is a study where a multidisciplinary team of experts defined possible modalities and scopes of application of different available types of renewable energy sources in Serbia, taking into account the limitations imposed by the numerous conditions, primarily locations. The introductory part describes the importance of renewable sources implementation in global and local sustainable development tendencies, same as the applicable international and domestic legislation. This is followed by the defined calculation methodology of required capacities and energy gains for each of the analysed technologies underlying the application of renewable energy sources. The analysis encompassed heat pump systems, possibility of biomass energy implementation, and the possibility for solar energy implementation via thermal solar collectors and photovoltaic systems. The possibility for implementation of the defined methodology... in theoretical part is illustrated by specific cases of school and kindergarten buildings, but also school gym buildings, in line with the previously defined typologies and conditions in specific locations.
Кључне речи:
Obnovljivi izvori energije / škole / Obdaništa / Fiskulturne sale / Renewable energy sources / Schools / Kindergartens / GymИзвор:
2019Издавач:
- Beograd = Belgrade : Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit GIZ
Институција/група
Arhitektonski fakultetTY - BOOK AU - Jovanović Popović, Milica AU - Ignjatović, Dušan AU - Zeković, Bojana AU - Đurišić, Željko AU - Batić, Iva AU - Bakić, Vukman AU - Mirkov, Nikola AU - Kljajić, Miroslav AU - Konstantinović, Dragana PY - 2019 UR - https://raf.arh.bg.ac.rs/handle/123456789/849 AB - Примена обновљивих извора енергије на зградама школа, фискултурних сала и предшколских установа представља студију у којој су дефинисани могући модалитети и домети примене различитих расположивих видова обновљивих извора енергије у Србији, уз ограничења која намећу бројни затечени услови, пре свега локације. У уводном делу описан је значај примене обновљивих извора у глобалним и локалним тенденцијама одрживог развоја, као и главни међународни и домаћи легислативни акти. Потом је дефинисана методологија прорачуна потребних капацитета и енергетских добитака за сваку од анализираних технологија примене обновљивих извора енергије. Анализирани су системи топлотних пумпи, могућност примене енергије биомасе, као и могућност примене соларне енергије путем термалних соларних колектора и фотонапонских система. Могућност примене дефинисане методологије у теоретском делу илустрована је кроз конкретне случајеве школских и предшколских зграда, као и зграда школских фискултурних сала, у складу са претходно дефинисаним типологијама и условима конкретних локација. AB - Application of renewable energy sources in school, gym and kindergarten buildings is a study where a multidisciplinary team of experts defined possible modalities and scopes of application of different available types of renewable energy sources in Serbia, taking into account the limitations imposed by the numerous conditions, primarily locations. The introductory part describes the importance of renewable sources implementation in global and local sustainable development tendencies, same as the applicable international and domestic legislation. This is followed by the defined calculation methodology of required capacities and energy gains for each of the analysed technologies underlying the application of renewable energy sources. The analysis encompassed heat pump systems, possibility of biomass energy implementation, and the possibility for solar energy implementation via thermal solar collectors and photovoltaic systems. The possibility for implementation of the defined methodology in theoretical part is illustrated by specific cases of school and kindergarten buildings, but also school gym buildings, in line with the previously defined typologies and conditions in specific locations. PB - Beograd = Belgrade : Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit GIZ T1 - Primena obnovljivih izvora energije na zgradama škola fiskulturnih sala i predškolskih ustanova T1 - Application of renewable energy sources in school, gym and kindergarten buildings UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_849 ER -
@book{ author = "Jovanović Popović, Milica and Ignjatović, Dušan and Zeković, Bojana and Đurišić, Željko and Batić, Iva and Bakić, Vukman and Mirkov, Nikola and Kljajić, Miroslav and Konstantinović, Dragana", year = "2019", abstract = "Примена обновљивих извора енергије на зградама школа, фискултурних сала и предшколских установа представља студију у којој су дефинисани могући модалитети и домети примене различитих расположивих видова обновљивих извора енергије у Србији, уз ограничења која намећу бројни затечени услови, пре свега локације. У уводном делу описан је значај примене обновљивих извора у глобалним и локалним тенденцијама одрживог развоја, као и главни међународни и домаћи легислативни акти. Потом је дефинисана методологија прорачуна потребних капацитета и енергетских добитака за сваку од анализираних технологија примене обновљивих извора енергије. Анализирани су системи топлотних пумпи, могућност примене енергије биомасе, као и могућност примене соларне енергије путем термалних соларних колектора и фотонапонских система. Могућност примене дефинисане методологије у теоретском делу илустрована је кроз конкретне случајеве школских и предшколских зграда, као и зграда школских фискултурних сала, у складу са претходно дефинисаним типологијама и условима конкретних локација., Application of renewable energy sources in school, gym and kindergarten buildings is a study where a multidisciplinary team of experts defined possible modalities and scopes of application of different available types of renewable energy sources in Serbia, taking into account the limitations imposed by the numerous conditions, primarily locations. The introductory part describes the importance of renewable sources implementation in global and local sustainable development tendencies, same as the applicable international and domestic legislation. This is followed by the defined calculation methodology of required capacities and energy gains for each of the analysed technologies underlying the application of renewable energy sources. The analysis encompassed heat pump systems, possibility of biomass energy implementation, and the possibility for solar energy implementation via thermal solar collectors and photovoltaic systems. The possibility for implementation of the defined methodology in theoretical part is illustrated by specific cases of school and kindergarten buildings, but also school gym buildings, in line with the previously defined typologies and conditions in specific locations.", publisher = "Beograd = Belgrade : Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit GIZ", title = "Primena obnovljivih izvora energije na zgradama škola fiskulturnih sala i predškolskih ustanova, Application of renewable energy sources in school, gym and kindergarten buildings", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_849" }
Jovanović Popović, M., Ignjatović, D., Zeković, B., Đurišić, Ž., Batić, I., Bakić, V., Mirkov, N., Kljajić, M.,& Konstantinović, D.. (2019). Primena obnovljivih izvora energije na zgradama škola fiskulturnih sala i predškolskih ustanova. Beograd = Belgrade : Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit GIZ.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_849
Jovanović Popović M, Ignjatović D, Zeković B, Đurišić Ž, Batić I, Bakić V, Mirkov N, Kljajić M, Konstantinović D. Primena obnovljivih izvora energije na zgradama škola fiskulturnih sala i predškolskih ustanova. 2019;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_849 .
Jovanović Popović, Milica, Ignjatović, Dušan, Zeković, Bojana, Đurišić, Željko, Batić, Iva, Bakić, Vukman, Mirkov, Nikola, Kljajić, Miroslav, Konstantinović, Dragana, "Primena obnovljivih izvora energije na zgradama škola fiskulturnih sala i predškolskih ustanova" (2019), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_849 .