Tranzicija i reforme: arhitektura u Srbiji 1952-1980
Samo za registrovane korisnike
2012
Autori
Ignjatović, AleksandarOstala autorstva
Šuvaković, MiškoDaković, Nevena
Ignjatović, Aleksandar
Mikić, Vesna
Novak, Jelena
Vujanović, Ana
Poglavlje u monografiji (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Pozicija arhitekture u Srbiji u kontekstu politike i ideologije jugoslovenskog i srpskog društva u periodu izmedju uvodjenja radničkog samoupravljanja i smrti Josipa Broza Tita može ukazati kako na mehanizme kojima se složena ideološka konstrukcija jugoslovenskog socijalizma gradila i transformisala, tako i na niz vrednosti koje su predstavljale jezgro kompleksnih ideoloških sadržaja socijalističke Jugoslavije. Istovremeno, integrativni tokovi u društvu i kulturi, kao i "sijalektička ravnoteža između posebnih nacionalnih kultura i nadnacionalne kulture" uslovili su da se ovaj sistem postavi kao jedinstvena osnova koja je u celosti prožimala jugoslovensko društvo, kao ontološka konstrukcija složenice "bratstvo i jedinstvo", podrazumevajući etnički egalitarizam, kao i temeljan sistem vrednosti i znanja. Arhitektonska kultura u Srbiji u ovom periodu govori da su temeljne ideološke vrednosti kao što su progres, autentičnost, društvena avangarda i političko liderstvo, decentralizacija, pl...uralizam i pluralnost, otvorenost i demokratičnost formirale međusobno povezan sistem prožimale su ideološku matricu kojom se legitimisao politički poredak socijalističke Jugoslavije i njegova tranzicijska dimenzija.
Ključne reči:
Yugoslavia / Modernism / National identity / Modern Art / Marxism / Socialist Modernism / Socialist Aestheticism / Socialist democracy / Modern ArchitectureIzvor:
Istorija umetnosti u Srbiji XX vek. Tom 2, Realizmi i modernizmi oko hladnog rata, 2012, 689-710Izdavač:
- Beograd : Orion art
- Beograd : Katedra za muzikologiju Fakulteta muzičke umetnosti
Finansiranje / projekti:
- Srpska umetnost 20. veka: nacionalno i Evropa (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-177013)
Institucija/grupa
Arhitektonski fakultetTY - CHAP AU - Ignjatović, Aleksandar PY - 2012 UR - https://raf.arh.bg.ac.rs/handle/123456789/1033 AB - Pozicija arhitekture u Srbiji u kontekstu politike i ideologije jugoslovenskog i srpskog društva u periodu izmedju uvodjenja radničkog samoupravljanja i smrti Josipa Broza Tita može ukazati kako na mehanizme kojima se složena ideološka konstrukcija jugoslovenskog socijalizma gradila i transformisala, tako i na niz vrednosti koje su predstavljale jezgro kompleksnih ideoloških sadržaja socijalističke Jugoslavije. Istovremeno, integrativni tokovi u društvu i kulturi, kao i "sijalektička ravnoteža između posebnih nacionalnih kultura i nadnacionalne kulture" uslovili su da se ovaj sistem postavi kao jedinstvena osnova koja je u celosti prožimala jugoslovensko društvo, kao ontološka konstrukcija složenice "bratstvo i jedinstvo", podrazumevajući etnički egalitarizam, kao i temeljan sistem vrednosti i znanja. Arhitektonska kultura u Srbiji u ovom periodu govori da su temeljne ideološke vrednosti kao što su progres, autentičnost, društvena avangarda i političko liderstvo, decentralizacija, pluralizam i pluralnost, otvorenost i demokratičnost formirale međusobno povezan sistem prožimale su ideološku matricu kojom se legitimisao politički poredak socijalističke Jugoslavije i njegova tranzicijska dimenzija. PB - Beograd : Orion art PB - Beograd : Katedra za muzikologiju Fakulteta muzičke umetnosti T2 - Istorija umetnosti u Srbiji XX vek. Tom 2, Realizmi i modernizmi oko hladnog rata T1 - Tranzicija i reforme: arhitektura u Srbiji 1952-1980 SP - 689 EP - 710 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1033 ER -
@inbook{ author = "Ignjatović, Aleksandar", year = "2012", abstract = "Pozicija arhitekture u Srbiji u kontekstu politike i ideologije jugoslovenskog i srpskog društva u periodu izmedju uvodjenja radničkog samoupravljanja i smrti Josipa Broza Tita može ukazati kako na mehanizme kojima se složena ideološka konstrukcija jugoslovenskog socijalizma gradila i transformisala, tako i na niz vrednosti koje su predstavljale jezgro kompleksnih ideoloških sadržaja socijalističke Jugoslavije. Istovremeno, integrativni tokovi u društvu i kulturi, kao i "sijalektička ravnoteža između posebnih nacionalnih kultura i nadnacionalne kulture" uslovili su da se ovaj sistem postavi kao jedinstvena osnova koja je u celosti prožimala jugoslovensko društvo, kao ontološka konstrukcija složenice "bratstvo i jedinstvo", podrazumevajući etnički egalitarizam, kao i temeljan sistem vrednosti i znanja. Arhitektonska kultura u Srbiji u ovom periodu govori da su temeljne ideološke vrednosti kao što su progres, autentičnost, društvena avangarda i političko liderstvo, decentralizacija, pluralizam i pluralnost, otvorenost i demokratičnost formirale međusobno povezan sistem prožimale su ideološku matricu kojom se legitimisao politički poredak socijalističke Jugoslavije i njegova tranzicijska dimenzija.", publisher = "Beograd : Orion art, Beograd : Katedra za muzikologiju Fakulteta muzičke umetnosti", journal = "Istorija umetnosti u Srbiji XX vek. Tom 2, Realizmi i modernizmi oko hladnog rata", booktitle = "Tranzicija i reforme: arhitektura u Srbiji 1952-1980", pages = "689-710", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1033" }
Ignjatović, A.. (2012). Tranzicija i reforme: arhitektura u Srbiji 1952-1980. in Istorija umetnosti u Srbiji XX vek. Tom 2, Realizmi i modernizmi oko hladnog rata Beograd : Orion art., 689-710. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1033
Ignjatović A. Tranzicija i reforme: arhitektura u Srbiji 1952-1980. in Istorija umetnosti u Srbiji XX vek. Tom 2, Realizmi i modernizmi oko hladnog rata. 2012;:689-710. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1033 .
Ignjatović, Aleksandar, "Tranzicija i reforme: arhitektura u Srbiji 1952-1980" in Istorija umetnosti u Srbiji XX vek. Tom 2, Realizmi i modernizmi oko hladnog rata (2012):689-710, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1033 .