Enhancing of Heritage Awareness and Sustainability of Built Environment in Architectural and Urban Design Higher Education: Review of Best Practices
Јaчање свести о наслеђу и одрживости изграђеног окружења у високом образовању у области архитектуре и урбанизма: преглед најбољих едукативних пракси
Abstract
Међународни научни пројекат под називом Јачање свести о наслеђу и одрживости изграђеног окружења у високом образовању у области архитектуре и урбанизма (Enhancing of Heritage Awareness and Sustainability of Built Environment in Architectural and Urban Design Higher Education), HERSUS настоји да побољша и тестира иновативне наставне праксе у пољу одрживости грађене средине и наслеђа, те да оснажи компетентност и мотивацију наставника и истраживача у области архитектуре и урбанизма да у наставне планове и програме укључе елементе који ће имати иновативне резултате, припремајући студенте и наставнике да постану стварни актери промена животне средине. Рад представља иновативне курсеве и ваннаставне активности у оквиру постојећих студијских програма високошколских установа (Србија, Италија, Кипар, Грчка и Шпанија), који могу допринети премошћавању јаза између одрживости и наслеђа. Имајући у виду да је Архитектонски факултет Универзитета у Београду водећа институција у овом пројекту, у раду ...ће бити представљени – преглед најбољих пракси у образовању о одрживости и наслеђу као резултат прве пројектне активности, као и закључци изведени из HERSUS вебинара Учење кроз дизајн за одрживост грађене средине и јачање свести о наслеђу (Teaching through Design for Sustainability of the Built Environment and Heritage Awareness).
International scientific project entitled Enhancing of Heritage Awareness and Sustainability of Built Environment in Architectural and Urban Design Higher Education (HERSUS) strives to enhance and test innovative teaching practices in the field of sustainability of the built heritage, and boost the competence and motivation of educators and researchers in the field of architecture and urban design to include in curricula innovative elements so as to prepare students and educators to become real actors of the environmental change. The main purpose of the paper is to present new innovative courses, groups of courses, and extracurricular activities within the existing study programs of participating HEI (from Serbia, Italy, Cyprus, Greece, and Spain), which can contribute to bridging the gap between sustainability and heritage. Having in mind that University of Belgrade Faculty of Architecture is the Lead organisation of the project, the paper will present review of best practices in educ...ating sustainability and heritage as a result of the first project activity and lessons learned from the HERSUS Webinar Teaching through Design for Sustainability of the Built Environment and Heritage Awareness.
Keywords:
education / sustainability / heritage / urban heritage / built environmentSource:
Градитељско наслеђе и урбанизам : зборник радова / Завод за заштиту споменика културе града Београда, XI научностручна конференција са међународним учешћем, Београд, 2021 = Architectural heritage and urban planning : proceedings / Cultural Heritage Preservation Institute of Belgrade, XI Scientific and professional conference with international participation, Belgrade, 2021, 20-30Publisher:
- Belgrade: Cultural Heritage Preservation Institute of Belgrade
Funding / projects:
- Enhancing of Heritage Awareness and Sustainability of Built Environment in Architectural and Urban Design Higher Education (HERSUS), co-funded by the Erasmus+ Programme of the European Union, grant number 2020-1-RS01-KA203-065407
- Ministry of Science, Technological Development and Innovation of the Republic of Serbia, institutional funding - 200090 (University of Belgrade, Faculty of Architecture) (RS-MESTD-inst-2020-200090)
Institution/Community
Arhitektonski fakultetTY - CONF AU - Đokić, Vladan AU - Milojević, Milica P. AU - Milovanović, Aleksandra PY - 2021 UR - https://raf.arh.bg.ac.rs/handle/123456789/1673 AB - Међународни научни пројекат под називом Јачање свести о наслеђу и одрживости изграђеног окружења у високом образовању у области архитектуре и урбанизма (Enhancing of Heritage Awareness and Sustainability of Built Environment in Architectural and Urban Design Higher Education), HERSUS настоји да побољша и тестира иновативне наставне праксе у пољу одрживости грађене средине и наслеђа, те да оснажи компетентност и мотивацију наставника и истраживача у области архитектуре и урбанизма да у наставне планове и програме укључе елементе који ће имати иновативне резултате, припремајући студенте и наставнике да постану стварни актери промена животне средине. Рад представља иновативне курсеве и ваннаставне активности у оквиру постојећих студијских програма високошколских установа (Србија, Италија, Кипар, Грчка и Шпанија), који могу допринети премошћавању јаза између одрживости и наслеђа. Имајући у виду да је Архитектонски факултет Универзитета у Београду водећа институција у овом пројекту, у раду ће бити представљени – преглед најбољих пракси у образовању о одрживости и наслеђу као резултат прве пројектне активности, као и закључци изведени из HERSUS вебинара Учење кроз дизајн за одрживост грађене средине и јачање свести о наслеђу (Teaching through Design for Sustainability of the Built Environment and Heritage Awareness). AB - International scientific project entitled Enhancing of Heritage Awareness and Sustainability of Built Environment in Architectural and Urban Design Higher Education (HERSUS) strives to enhance and test innovative teaching practices in the field of sustainability of the built heritage, and boost the competence and motivation of educators and researchers in the field of architecture and urban design to include in curricula innovative elements so as to prepare students and educators to become real actors of the environmental change. The main purpose of the paper is to present new innovative courses, groups of courses, and extracurricular activities within the existing study programs of participating HEI (from Serbia, Italy, Cyprus, Greece, and Spain), which can contribute to bridging the gap between sustainability and heritage. Having in mind that University of Belgrade Faculty of Architecture is the Lead organisation of the project, the paper will present review of best practices in educating sustainability and heritage as a result of the first project activity and lessons learned from the HERSUS Webinar Teaching through Design for Sustainability of the Built Environment and Heritage Awareness. PB - Belgrade: Cultural Heritage Preservation Institute of Belgrade C3 - Градитељско наслеђе и урбанизам : зборник радова / Завод за заштиту споменика културе града Београда, XI научностручна конференција са међународним учешћем, Београд, 2021 = Architectural heritage and urban planning : proceedings / Cultural Heritage Preservation Institute of Belgrade, XI Scientific and professional conference with international participation, Belgrade T1 - Enhancing of Heritage Awareness and Sustainability of Built Environment in Architectural and Urban Design Higher Education: Review of Best Practices T1 - Јaчање свести о наслеђу и одрживости изграђеног окружења у високом образовању у области архитектуре и урбанизма: преглед најбољих едукативних пракси SP - 20 EP - 30 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1673 ER -
@conference{ author = "Đokić, Vladan and Milojević, Milica P. and Milovanović, Aleksandra", year = "2021", abstract = "Међународни научни пројекат под називом Јачање свести о наслеђу и одрживости изграђеног окружења у високом образовању у области архитектуре и урбанизма (Enhancing of Heritage Awareness and Sustainability of Built Environment in Architectural and Urban Design Higher Education), HERSUS настоји да побољша и тестира иновативне наставне праксе у пољу одрживости грађене средине и наслеђа, те да оснажи компетентност и мотивацију наставника и истраживача у области архитектуре и урбанизма да у наставне планове и програме укључе елементе који ће имати иновативне резултате, припремајући студенте и наставнике да постану стварни актери промена животне средине. Рад представља иновативне курсеве и ваннаставне активности у оквиру постојећих студијских програма високошколских установа (Србија, Италија, Кипар, Грчка и Шпанија), који могу допринети премошћавању јаза између одрживости и наслеђа. Имајући у виду да је Архитектонски факултет Универзитета у Београду водећа институција у овом пројекту, у раду ће бити представљени – преглед најбољих пракси у образовању о одрживости и наслеђу као резултат прве пројектне активности, као и закључци изведени из HERSUS вебинара Учење кроз дизајн за одрживост грађене средине и јачање свести о наслеђу (Teaching through Design for Sustainability of the Built Environment and Heritage Awareness)., International scientific project entitled Enhancing of Heritage Awareness and Sustainability of Built Environment in Architectural and Urban Design Higher Education (HERSUS) strives to enhance and test innovative teaching practices in the field of sustainability of the built heritage, and boost the competence and motivation of educators and researchers in the field of architecture and urban design to include in curricula innovative elements so as to prepare students and educators to become real actors of the environmental change. The main purpose of the paper is to present new innovative courses, groups of courses, and extracurricular activities within the existing study programs of participating HEI (from Serbia, Italy, Cyprus, Greece, and Spain), which can contribute to bridging the gap between sustainability and heritage. Having in mind that University of Belgrade Faculty of Architecture is the Lead organisation of the project, the paper will present review of best practices in educating sustainability and heritage as a result of the first project activity and lessons learned from the HERSUS Webinar Teaching through Design for Sustainability of the Built Environment and Heritage Awareness.", publisher = "Belgrade: Cultural Heritage Preservation Institute of Belgrade", journal = "Градитељско наслеђе и урбанизам : зборник радова / Завод за заштиту споменика културе града Београда, XI научностручна конференција са међународним учешћем, Београд, 2021 = Architectural heritage and urban planning : proceedings / Cultural Heritage Preservation Institute of Belgrade, XI Scientific and professional conference with international participation, Belgrade", title = "Enhancing of Heritage Awareness and Sustainability of Built Environment in Architectural and Urban Design Higher Education: Review of Best Practices, Јaчање свести о наслеђу и одрживости изграђеног окружења у високом образовању у области архитектуре и урбанизма: преглед најбољих едукативних пракси", pages = "20-30", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1673" }
Đokić, V., Milojević, M. P.,& Milovanović, A.. (2021). Enhancing of Heritage Awareness and Sustainability of Built Environment in Architectural and Urban Design Higher Education: Review of Best Practices. in Градитељско наслеђе и урбанизам : зборник радова / Завод за заштиту споменика културе града Београда, XI научностручна конференција са међународним учешћем, Београд, 2021 = Architectural heritage and urban planning : proceedings / Cultural Heritage Preservation Institute of Belgrade, XI Scientific and professional conference with international participation, Belgrade Belgrade: Cultural Heritage Preservation Institute of Belgrade., 20-30. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1673
Đokić V, Milojević MP, Milovanović A. Enhancing of Heritage Awareness and Sustainability of Built Environment in Architectural and Urban Design Higher Education: Review of Best Practices. in Градитељско наслеђе и урбанизам : зборник радова / Завод за заштиту споменика културе града Београда, XI научностручна конференција са међународним учешћем, Београд, 2021 = Architectural heritage and urban planning : proceedings / Cultural Heritage Preservation Institute of Belgrade, XI Scientific and professional conference with international participation, Belgrade. 2021;:20-30. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1673 .
Đokić, Vladan, Milojević, Milica P., Milovanović, Aleksandra, "Enhancing of Heritage Awareness and Sustainability of Built Environment in Architectural and Urban Design Higher Education: Review of Best Practices" in Градитељско наслеђе и урбанизам : зборник радова / Завод за заштиту споменика културе града Београда, XI научностручна конференција са међународним учешћем, Београд, 2021 = Architectural heritage and urban planning : proceedings / Cultural Heritage Preservation Institute of Belgrade, XI Scientific and professional conference with international participation, Belgrade (2021):20-30, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1673 .