dc.contributor | Đokić, Vladan | |
dc.contributor | Lazović, Zoran | |
dc.creator | Mihajlov, Vladimir | |
dc.creator | Maruna, Marija | |
dc.date.accessioned | 2020-06-05T20:04:33Z | |
dc.date.available | 2020-06-05T20:04:33Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7924-138-2 | |
dc.identifier.uri | https://raf.arh.bg.ac.rs/handle/123456789/800 | |
dc.description.abstract | Ovaj tekst je usmeren ka istraživanju modela za realizaciju nastave za studente arhitekture u okviru problematike klimatskih promena. Pošlo se od pretpostavke da modeli interaktivnog (adaptivnog, generativnog i problemski orijentisanog) učenja povoljno utiču na promene u strukturi znanja studenata. U ovim metodama edukacije naročito su značajne dve komponente saznanja: kognitivna (intuitivna) i bihejvioristička (iskustvena), i one bitno utiču na uspešno razumevanje fenomena i kreativno rešavanje problema klimatskih promena. U radu je opisan model učenja na predmetu Urbana struktura na drugoj godini osnovnih akademskih studija Arhitektonskog fakulteta u Beogradu, a koji je od 1989. godine razvijala prof. dr Nada Lazarević Bajec. Sa aktuelizacijom teme uticaja klimatskih promena na prostorni razvoj i uključivanjem Arhitektonskog fakulteta u istraživačke projekte na ovu temu, od školske 2011/12. godine u postojeći model nastave se uključuje i aspekt klimatskih promena.
Nakon analize dobijenih rezultata studentskih radova, može se zaključiti se da je u obrazovanju arhitekata za rešavanje problema klimatskih promena nužna primena alternativnih pedagoških modela. Nezaobilazan aspekt je i iznalaženje načina za razvijanje posebnih oblika edukacije u vezi sa klimatskim promenama u zemljama u razvoju, među koje se ubraja i Srbija. Zato je fokus pomeren sa ex cathedra iznošenja znanja studentima na osposobljavanje za intuitivna i logička razmatranja i na kreativnost u prepoznavanju i rešavanju lokalno specifičnih problema. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Univerzitet u Beogradu - Arhitektonski fakultet | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/43007/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.source | Uticaj klimatskih promena na planiranje i projektovanje : smernice i preporuke | sr |
dc.subject | Klimatske promene | sr |
dc.subject | Edukacija | sr |
dc.subject | Interaktivni model | sr |
dc.subject | Kritički pristup | sr |
dc.subject | Kontekst | sr |
dc.title | Upravljanje saznajnim procesima u edukaciji arhitekata: razumevanje i kreativno rešavanje problema klimatskih promena | sr |
dc.type | bookPart | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dcterms.abstract | Михајлов, Владимир; Маруна, Марија; Управљање сазнајним процесима у едукацији архитеката: разумевање и креативно решавање проблема климатских промена; Управљање сазнајним процесима у едукацији архитеката: разумевање и креативно решавање проблема климатских промена; | |
dc.identifier.fulltext | https://raf.arh.bg.ac.rs/bitstream/id/2209/bitstream_2209.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_800 | |
dc.type.version | acceptedVersion | sr |