Show simple item record

Space Set in Motion: Comparative Analysis of Architectural Montage Concepts in the Work of Nikola Dobrović

dc.creatorБулајић, Ђорђе
dc.date.accessioned2024-01-16T14:00:17Z
dc.date.available2024-01-16T14:00:17Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-86-7924-317-1
dc.identifier.urihttps://raf.arh.bg.ac.rs/handle/123456789/1947
dc.description.abstractТема овог рада је истраживање пракси архитектонске монтаже у раду, једног од највећих српских модерниста, архитекте и професора Николе Добровића. Никола Добровић је током свог професионалног живота оперисао са два различита концепта архитектонске монтаже. Ипак, иако се о Добровићу у последње време необично много говори и пише, у архитектонској историографији не постоји ни један текст који истражује примену ове авангардне технике у раду Николе Добровића, што представља и повод овог истраживања. Предмет истраживања представљају дела, пројекти и теоријски радови Николе Добровића у којима се може идентификовати један од концепата архитектонске монтаже. Први концепт архитектонске монтаже, који произилази из теорије филма – концепт синематичке монтаже, представља пројектантски методолошки алат и препознаје се у Добровићевим конкурсним пројектима за Теразијску терасу и зграде Генералштаба (Државни секретаријат за народну одбрану, ДСНО), као и у теоријском тексту из 1960. године под насловом „Покренутост простора – Бергсонове „Динамичке схеме“ – нова ликовна средина“. Други концепт архитектонске монтаже, који се формирао у архитектонској историографији – концепт фотомонтаже, означава просторну репрезентациону технику коју је Добровић применио у циљу репрезентације делимично реализованог пројекта Завода за физиотерапију и медицинску рехабилитацију у Игалу, 1959. године. По досадашњим истраживањима опуса Николе Добровића, ово је једина фотомонтажа коју је иза себе оставио, што је чини уникатним сегментом његовог рада. Са тим у вези, овај рад има за циљ да првенствено идентификује и ближе истражи праксе архитектонске монтаже у опусу Николе Добровића, а затим да методом упоредне анализе испита њихове заједничке карактеристике, различитости и специфичности у односу на дискурс архитектонске монтаже, као и дискурс српске и југословенске модерне архитектуре.sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : САНУ : Архитектонски факултет Универзитета у Београдуsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceКњига сажетака = Book of abstracts / Међународна научна конференција 125 година од рођења архитекте Николе Добровића (1897–2022), 17. новембар 2022. године Српска академија наука и уметности, 18. новембар 2022. године Архитектонски факултет Универзитета у Београду = International Scientific Conference 125 Years of the Birth of Architect Nikola Dobrovic (1897–2022), 17 November 2022 Serbian Academy of Sciences and Arts, 18. November 2022 Faculty of Architecture, University of Belgradesr
dc.subjectНикола Добровићsr
dc.subjectпокренутост простораsr
dc.subjectархитектонска монтажаsr
dc.subjectсинематичка монтажаsr
dc.subjectфотомонтажаsr
dc.titleПокренутост простора: Упоредна анализа концепата архитектонске монтаже у раду Николе Добровићаsr
dc.titleSpace Set in Motion: Comparative Analysis of Architectural Montage Concepts in the Work of Nikola Dobrovićsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseARRsr
dcterms.abstractБулајић, Ђорђе; Покренутост простора: Упоредна анализа концепата архитектонске монтаже у раду Николе Добровића; Покренутост простора: Упоредна анализа концепата архитектонске монтаже у раду Николе Добровића;
dc.citation.spage29
dc.citation.epage29
dc.identifier.fulltexthttp://raf.arh.bg.ac.rs/bitstream/id/6703/bitstream_6703.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1947
dc.type.versionpublishedVersionsr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record