Приказ основних података о документу
Sanjana prošlost, zamišljena budućnost: Arhitektura i nacionalni identitet u Srbiji 1918-1941
dc.contributor | Šuvaković, Miško | |
dc.contributor | Daković, Nevena | |
dc.contributor | Ignjatović, Aleksandar | |
dc.contributor | Mikić, Vesna | |
dc.contributor | Novak, Jelena | |
dc.contributor | Vujanović, Ana | |
dc.creator | Ignjatović, Aleksandar | |
dc.date.accessioned | 2020-06-28T18:46:51Z | |
dc.date.available | 2020-06-28T18:46:51Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-6389-005-3 (OA) | |
dc.identifier.uri | https://raf.arh.bg.ac.rs/handle/123456789/1035 | |
dc.description.abstract | U periodu izmedju dva svetska rata arhitektonska kultura u Jugoslaviji predstavljala je sastavni deo složenog i razudjenog ideološkog pejzaža. Medju srpskim elitama, arhitektura je bila uključena u kompleks pitanja ne samo o tome kako se zamišljala srpska nacija i formalno (nominalno i administrativno) nepostojeća Srbija u kontekstu Jugoslavije, već i kako se videla nacionalnu prošlost koja je trebalo da legitimiše nacionalnu budućnost. Tako je arhitektonska kultura kojom su rukovodile srpske elite, a posebno arhitektura metropolskog sedišta i prestonice, bila užlebljena u složeni ideološki mehanizam: istovremenog kretanja ka vidljivom vizuelnom i materijalnom uobličavanju ideje o imperijalnoj naciji i jezgru nove složene zajednice. To je značilo da je arhitektura učestvovala u konstruisanju lika metropolskog sedišta, obrazovanju narativa o Srbima kao „državotvornom narodu” čiju misiju u budućnosti legitimiše slavna prošlost; da je predstavljala sastavni deo produkcije teritorijalnih i kulturnih različitosti (kao ključnog obeležja imperijalnog diskursa), te vizuelizacije niza imperijalnih periferija kao svojevrsnih unutrašnjih kolonija. Na taj način, arhitektura je stajala u srži oblikovanja srpskog nacionalnog identiteta kao istovremeno drevnog i civilizacijski utemeljenog u iskustvu imperije, identiteta modernog i emancipatorskog koji je u velikoj meri problematizovao oficijelnu ideološku kovanicu Jugoslovena kao "troimenog naroda" i jedinstvo Srba, Hrvata i Slovenaca u njihovoj prvoj zajedničkoj državi. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Beograd : Orion art | sr |
dc.publisher | Beograd : Fakultet muzičke umetnosti, Katedra za muzikologiju | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177013/RS// | sr |
dc.rights | restrictedAccess | sr |
dc.source | Istorija umetnosti u Srbiji XX vek. Tom 3, Moderna i modernizmi : 1878-1941 | sr |
dc.subject | National identity | sr |
dc.subject | Yugoslavism | sr |
dc.subject | Yugoslavia | sr |
dc.subject | Nationalism | sr |
dc.subject | Imperialism | sr |
dc.subject | Serbian architecture | sr |
dc.subject | Serbian history | sr |
dc.subject | National identity | sr |
dc.title | Sanjana prošlost, zamišljena budućnost: Arhitektura i nacionalni identitet u Srbiji 1918-1941 | sr |
dc.type | bookPart | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dcterms.abstract | Игњатовић, Aлександар; Сањана прошлост, замишљена будућност: Aрхитектура и национални идентитет у Србији 1918-1941; Сањана прошлост, замишљена будућност: Aрхитектура и национални идентитет у Србији 1918-1941; | |
dc.citation.spage | 143 | |
dc.citation.epage | 156 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_raf_1035 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |